TOP virály týdne: Je lepší Leoš Mareš nebo Old Spice Guy?

Leoš Mareš není Leošem Marešem

Za videem, které vygenerovalo statisíce zhlédnutí na všemožných video sharing službách, je ve skutečnosti pokus o virál. Pravděpodobně netřeba připomínat video, které to „dotáhlo“ až na titulky nejčtenějších tištěných bulvárních médií u nás, a rovnou se podívejme na šokující pravdu. Video je z dílny agentury Loosers Prague a klientem byl, světe div se, CZ.NIC, který chtěl upozornit na to, aby byli lidí opatrní a nevěřili všemu, co uvidí. Video poměrně solidně rozebral Adam Reinberger na svém blogu a my sdílíme podobné pochybnosti o tom, jak vlastně celá kampaň splnila svůj účel.

Old Spice Guy Strikes back. Again

Jsme velcí fanoušky čehokoliv, co Wieden+Kennedy připraví pro Old Spice (o jeho návratu jsme už psali). Ani tentokrát nejsme zklamáni. Identifikovali největšího fanouška Old Spice Guye, zavolali mu a dali mu do rukou zbrusu nové reklamní video, které ještě nikdo předtím neměl možnost zhlédnout (a dva lístky na Super Bowl k tomu). Jenom samotné video s telefonátem má už přes 360 tisíc zhlédnutí na YouTube. Úžasná ukázka toho, jak se dá pracovat s komunitou. Více se videu a kampani věnuje Viralblog a čtení je to rozhodně zajímavé.

Je štěstí nakažlivé?

Aerolinky KLM se stejně jako všichni ostatní také rozhodly vstoupit do velkého světa neomezených možností sociálních médií. Zkusily přímo na letišti identifikovat své fanoušky a rozdat jim malé dárky. Co z toho? Je milion impresí dobrý case pro používání sociálních médií a odměňování svých věrných zákazníků?

Všichni jsme propojení

Nezisková organizace WWF má tradičně pěkné kampaně (mrkněte třeba na Save as WWF, save a tree). Tohle je jedna z nejnovějších, a i když z nějakého důvodu nemá masivní počet zhlédnutí, nám se prostě líbí.

Pattex Viral

I výrobce lepidel může zkusit rozjet virální kampaň. Je jen otázka, jak bude úspěšná a jestli nebude poněkud ulepená…