TOP virály týdne: Debilní kecy a Olympijské hry

Debilní Kecy Čechů na DOVOLENÉ

ViralBrothers nemám moc rád. Humor je to většinou hodně laciný a poměr podařených vtípků vs. ultratrapnost je asi tak 1:10 (nehraju si na žádnýho pseudointelektuála, občas jsem se samozřejmě taky zasmál).

Druhým velkým problémem je napojení videa na sdělení klienta. Videa totiž evidentně nevznikají na základě žádného briefu a nemívají s žádnou klientovou kampaní pražádnou souvislost – ta se podle mě dohledává až zpětně. Když jsme psali o jejich předchozím virálním videu (Český virál a ti druzí), v diskuzi pod článkem se nás ViralBrothers snažili přesvědčit, že umělé propojení se soutěží od Douwe Egberts je efektivní. Tomu jsme nevěřili ani předtím a ani teď a koneckonců do soutěže se nakonec evidentně moc lidí nezapojilo, což zpětně potvrzuje moji předchozí pointu (ha!).

V dnešním případě to asi bude každopádně výrazně výrazně lepší. Debilní Kecy Čechů na DOVOLENÉ je totiž sponzorováno agregátorem dovolených zlatadovolena.cz a cílem bylo pouze zvýšit návštěvnost agregátoru. A tady bychom už dobrým výsledkům věřili poměrně snadno. Nejen proto, že video má s klientem neoddiskutovatelnou souvislost, ale je tu ještě jedna věc, za kterou se ViralBrothers dát kredit prostě musí – masovost.

Dovolenkové video má po pár dnech 645 tisíc zhlédnutí a na těch 700 tisíc se dostane asi za pár (nebo samozřejmě ještě na víc). A pro zajímavost Debilní kecy holek mají dnes na české poměry neuvěřitelných 2,1 milionu zhlédnutí, Debilní kecy kluků pak 1,4 milionu. Další videa z jejich produkce málokdy nepřekročí alespoň 200 tisíc zhlédnutí, což by pořád bylo vlhkým snem pro většinu lidí, kteří se tady o něco podobného také pokouší. Jenom to chce častěji promýšlet ty souvislosti se značkou, produktem, sdělením…

Nike: Find Your Greatness. — Jogger

Úspěch dalších videí je pak ve srovnání s čistě lokálním videem ve výsledku legrační. Globální Nike reklama s obézním teenagerem, který i v sobě může najít „greatness“, je dojemná, má velký PR zásah na největších zpravodajských serverech, ale na kontě má pouhých 900 tisíc zhlédnutí.

Little Baby’s Ice Cream „This is a Special Time“

Super creepy. Týhle zmrzlině bychom se vyhnuli hodně širokym obloukem, ale třeba si právě díky tomu nové příznivce najde (eh…). 1,1 milionu zhlédnutí.

Brick by Brick: Running: Usain Bolt wins gold in 100m final

Spíše hezká a zajímavá jsou videa od The Guardian, ve kterých si můžete zpětně prohlédnout všechny zajímavé okamžiky Olympijských her – předělané „kostka po kostce“ z lega. Mrkněte i na další, třeba takový šerm má už 600 tisíc zhlédnutí.

Bella Swan competing for gold!

A ještě jednou z prostředí probíhajících Olympijských her. Originální, vtipné, parádní!