Obchodní centrum Galerie Teplice, kterým denně projdou tisíce návštěvníků, po úspěšném zkušebním provozu spustilo vlastní mobilní aplikaci. Návštěvníci obchodního centra ji budou moci využít pro speciální nabídky, navigaci a další informace.
Mobilní aplikace dnes již využívají k různým účelům některé obchody, ale projekt v Galerii Teplice je jedinečný tím, že propojí úplně celé obchodní centrum. Technologické řešení připravily firmy Aruba a ePurse a kombinuje lokalizační služby s Wi-Fi.
Nezapomenutelný zážitek z nákupu
V Galerii Teplice je nasazeno 450 BLE beaconů, 100 Wi-Fi přístupových bodů a nový analytický software – jedná se o první řešení svého druhu v České republice. Benefit by měla mobilní aplikace přinést jak pro obchodníky, tak pro návštěvníky.
Obchodníci budou moci vytvářet a realizovat různé marketingové a propagační kampaně a zároveň s nimi snadno seznámit zákazníky. „Využití mobilních lokalizačních služeb nám umožní lépe motivovat zákazníky, aby do naší prodejny zavítali, i když jenom prochází kolem,“ popisuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt. Jejich prodejna již s novou platformou začala pracovat.
Pokud si aplikaci v iOS nebo na Androidu zdarma stáhne návštěvník, budou mu akční nabídky a další akce servírovány přes push notifikace na základě jeho polohy. „Chtěli jsme vytvořit nezapomenutelný nákupní zážitek pro naše návštěvníky. V době, kdy tradiční obchody musí hledat způsob, jak zůstat konkurenceschopnými, nám toto řešení nabízí zcela nový přístup, jak se přiblížit našim zákazníkům a nabídnout jim služby, které opravdu chtějí,“ uvádí Jan Růžička, ředitel Galerie Teplice.
Cenná data pro obchodníky
Propojení technologického systému Aruba Analytics and Location Engine (ALE) a datové vizualizace ePurse prodejcům a nákupnímu centru poskytne řešení, díky němuž budou moci lépe porozumět nákupnímu chování svých zákazníků. Prodejci budou moci přizpůsobit svou nabídku podle chování svých zákazníků, jejich potřebám a budou schopni podchytit i jejich jednotlivé zájmy a pohyb v rámci centra.
„Mobilní engagement je novým milníkem v maloobchodu. Jakákoliv společnost, která hledá nové způsoby interakce a lepší pochopení svých zákazníků, bude z tohoto nástroje profitovat. Platforma, kterou využívá Galerie Teplice, nabízí jedinečnou a zajímavou zkušenost, díky níž se zákazníci budou vracet,“ prohlásil Lubomír Galatík, regionální manažer společnosti Aruba, Hewlett Packard Enterprise Company.
Anonymizovaný sběr dat probíhá pomocí aplikace a zmíněného systému Aruba ALE, do něhož je plně integrován analytický software od ePurse. Díky tomu je data možné nejen vizualizovat, ale také poskytnout prodejcům informace o tom, kde a kdy se zákazníci pohybují a jak dlouho se zdrží na jednom místě. Tyto informace pak mohou být využity pro vytvoření úplně nových služeb a zlepšení nákupní zkušenosti zákazníků.
Diskuze k článku