mDevCamp opět připravil vlastní mobilní hru, návštěvníci si vytvoří 3D simulaci konference v AR

Na osmém ročníku největší akci pro mobilní nadšence ve střední Evropě mDevCamp si návštěvníci mohou už 31. května užít nejen přednášky špiček v oboru vývoje mobilních aplikací, ale také virtuální simulaci celé konference. Organizátoři si pro ně totiž letos opět připravili vlastní mobilní 3D hru.

Tentokrát si budou moci postavit svou osobní virtuální konferenci v rozšířené realitě, kterou vymysleli a naprogramovali přímo pro mDevCamp, a která zatím nebyla jinde k vidění. Více o ní prozradí samotní tvůrci.

Proč jste se rozhodli vytvořit virtuální simulaci konference pro návštěvníky mDevCampu?

Při přípravě mDevCampu se vždy soustředíme na zajištění těch nejlepších speakterů. Mezi více než 20 řečníky letošního mDevCampu je například Assistant Google Developer Expertka Aygul Zagidullina, která vysvětlí, jak vytvořit aplikaci s osobností a charakterem nebo Jakub Dvorský, který přiblíží, jak probíhal vývoj dobrodružné hry CHUCHEL od Amanita Design. Soustředíme se ale také na kvalitní a pestrý doprovodný program. Jeho součástí je většinou i celokonferenční hra. Jejím účelem je návštěvníky zabavit a pomoci jim se vzájemně seznámit. Ale také je provést konferencí tak, aby z ní objevili co nejvíce.

A proč tedy zrovna simulace?

S tématem hry se vždy snažíme trefit do aktuálního trendu v technologickém světě. Loni se řešil Bitcoin a kryptoměny. Proto jsme se rozhodli postavit hru okolo nich. Letos jsme zareaovali na stále rostoucí zájem o rozšířenou a virtuální realitu. Jako téma jsme si tak vybrali simulaci, a kde ji lépe vizualizovat než právě v rozšířené realitě?

Jak bude hra probíhat?

Úkolem hráčů bude navštívit stánky partnerů, hodnotit přednášky, popovídat si s řečníky nebo se třeba seznámit mezi sebou. Za každou takovou akci dostane hráč odměnu, kterou může v mobilní aplikaci pro iOS nebo Android proměnit v její virtuální ekvivalent. Řečníky, stánky a přednášky je následně potřeba co nejvhodněji rozmístit  v simulaci tak, aby kvalita virtuální konference byla co nejvyšší. Správnou kombinací nasbíraných elementů se virtuální konference stává kvalitnější, a o to hráči právě jde.

Podle čeho vyberete vítěze?

Vítězi se stanou hráči, kterým se povede ty nejlepší konference. Nerozhodujeme o tom my, ale sám algoritmus hry průběžně počítá kvalitu virtuální konference. Simulační systém se snaží co nejvěrněji kopírovat realitu. Například přednáška od řečníka, který má daleko od přiřazeného tématu přednášky dostane méně bodů, než přednáška od řečníka, který se tématem přímo zaobírá. Do všeho se navíc ještě zapojí i preference “nasbíraných” návštěvníků. Hráči budou soutěžit o zajímavé ceny od partnerů mDevCampu.

Kolik hodin strávíte na přípravě takové hry a kolik se na ní podílí lidí?

Na hře se celkově podílíme čtyři a máme víceméně rozdělené zodpovědnosti. Já (Jirka Čadek) mám na starosti herní pravidla a backend. Jirka Pavlíček tvorbu veškerých 3D modelů, které ve hře uvidíte a David Ryšánek s Vaškem Pavlíčkem se zhostili nejtěžšího úkolu, sestavení celé hry v Unity. Nasadili jsme si laťku vysoko, vývoj hry začal již v listopadu 2018 a od té doby jsme při něm strávili nespočet hodin. Dokonce už máme za sebou dva hackathony.

Co bylo při tvorbě nejtěžší?

Asi to, že jsme nevycházeli z ničeho, co by už existovalo. Vše jsme vymysleli, namodelovali a naprogramovali. Celou mobilní 3D hru v rozšířené realitě jsme postavil na zelené louce, a to včetně modulů, které jsme připravili přímo pro mDevCamp.

Jaký od hry očekáváte úspěch?

I loni jsme designovali hru tak, aby se do ní mohli zapojit všichni návštěvníci. Nicméně to, že ji ve výsledku bude hrát 520 z celkových 750 návštěvníků mDevCampu, jsme nečekali a velmi příjemně nás to překvapilo. Letošní návštěvníci se tak mohou těšit na úplně novou hru a věřím, že je také zaujme. Čím více se jich zapojí, tím bude hra pro všechny zajímavější. Těšíme se, že si ji 31. května na mDevCampu zahrajeme se stovkami návštěvníků.

Diskuze k článku