Jak probíhal první mezinárodní Flutter hackathon ve frameworku od Googlu, který v ČR používají dvě firmy

První mezinárodní Flutter hackathon se uskutečnil 1.6.2019 v kancelářích pražské IT agentury Inventi Labs, které celou událost organizovalo. iLabs se do role pořadatele příhlásilo pouhé 3 týdny před akcí, což se ukázalo jako velká výzva. V takto krátkém časovém úseku bylo nutné zajistit jak promo celé akce, shánění účastníků, ale také například zajištění sponzorů.

Dnes už můžeme říct, že za 3 týdny je opravdu možné se na takovou akci připravit a doladit vše do posledního detailu. Sponzory akce se stal Footshop a Locco, kteří přispěli do soutěže zajímavými cenami a účastníci tak byli o to víc motivovaní.

Hackathon byl zaměřený na poměrně nový framework Flutter, který v Čechách zatím není až tak známý a populární mezi vývojáři. Zkušenosti s programováním ve Flutteru mají u nás pouze dvě společnosti z nichž právě jednou z nich je iLabs s vývojářem Nazarii Ovcharchynem, který má na svém kontě už několik Flutter aplikací a stal se proto mentorem celého hackathonu.

V den konání se sešlo celkem 13 vývojářů a sestava byla opravdu různorodá především z pohledu znalostí, se kterými účastníci přišli. Podle toho také byli rozděleni do týmů. Téma Hackathonu bylo oznámeno až v den konání s tématem “Flutter komunita bez hranic” a vývoj mohl začít.

“Byl jsem opravdu překvapený, že nikdo z účastníků neodešel a všichni své projekty a nápady odprezentovali. Pokud jste se někdy hackathonu zúčastnili, určitě znáte ten pocit, kdy si připadáte bez nápadu a vlastně stojíte na místě a nic nevytváříte. Celá akce byla navíc streamovaná do dalších 59 hubu po celém světě. Musím říct, že vznikly opravdu zajímavé nápady. Od nástroje pro generování flutter kódu až po aplikaci, která shromažďuje zpětnou vazbu pro vaše Flutter řešení,” řekl Flutter mentor Nazarii.

Vítězem hackathonu se stal tým Brogrammers tvořený Alexem Coldeou a Tomášem Olšanem z CA Technologies. Ti představili velmi užitečný prototyp aplikace pro vyžádání a předávání zpětné vazby ke kódu a funkčnosti projektu, který je těsně před vydáním. Vývojářům a produktovým manažerům se tak značně ušetří práce a stres s prvotními negativními recenzemi po vydání aplikace

“Přemýšleli jsme o nápadu jak zlepšit vývojářům vývoj mobilních aplikací. Hackathon jsme si užili a byl to skvělý den, kdy jsme se naučili něco nového. Rádi bychom zašli na další a dále zlepšovali své programovací i prezentační schopnosti,” uvedli vítězové.

Ostatní týmy hodnotily akci jako skvělou příležitost poznat nové lidi z Flutter komunity a vytvořit pro ně zajímavé nástroje, které by mohly pomoci všem vývojářům tohoto frameworku. Vzhledem k úspěšnosti celé akce věříme, že budeme moc brzy podobný hackathon znovu uspořádat a že se ho zúčastní ještě větší počet Flutter nadšenců.

Diskuze k článku