Zoot expanduje, v Rumunsku otevře třináct Výdejen radosti

Po Česku a Slovensku vstupuje jeden z největších e-shopů s módou Zoot na další trh v regionu střední a východní Evropy. První dvě Výdejny radosti společnost otevřela v Bukurešti, hlavním městě Rumunska. Třetí se přidá do konce prosince, v příštím roce jich přibude dalších deset.

Rumunsko je podle společnosti jedna z nejdynamičtěji rozvíjejících se zemí v regionu a proto je pro Zoot první velkou expanzí. Vzhledem k velikosti trhu ji ale firma označuje za výzvu. Ročně Rumuni za módu utratí téměř 80 miliard korun, na online připadá zhruba 5,4 miliardy. V porovnání s loňskem narostl rumunský e-commerce trh o přibližně 30 procent.

Zoot do konce příštího roku očekává tržby kolem osmi milionů eur (200 milionů korun), do roku 2018 by ročně měly dosahovat 40 až 50 milionů eur. V následujících třech letech plánuje společnost do rumunských aktivit investovat 6 – 8 milionů eur, největší část z toho připadne na marketingové aktivity a budování sítě výdejen. Zásobování bude probíhat zatím z České republiky zdarma s garancí dodání objednávky do 48 hodin.

ZOOT Vydejna radosti Rumunsko

„Ve vstupu do Rumunska vidíme obrovský potenciál. Protože naší hlavní ambicí je demokratizovat módu, přinášet svěží značky, které nemají šanci dostat se díky diktátu několika módním řetězcům dál. Zároveň věříme, že je to počátek dalších expanzí, které budou následovat,“ říká spoluzakladatel Zootu Oldřich Bajer.

Aktivity v Rumunsku bude mít na starosti Robert Berza, který původně působil jako marketingový ředitel eMAG nebo také jako šéf internetové divize nových médií CME provozující mimo jiné televizní stanice.

zoot krabice

Od vzniku společnosti v roce 2012 se Zootu daří. Za dobu existence učinili zákazníci více než 650 tisíc objednávek, v rámci nichž si objednali více než 1,2 milionu kusů zboží. Aktivních zákazníků má více než 80 tisíc a podíl na online trhu s módou v ČR přibližně 9 procent. Očekávané prodeje na letošní rok jsou na úrovni 500 milionů korun.

Společnosti se navíc podařilo ze svých zákazníků udělat brand lovers. Při hledání sebe sama se ale firma dvakrát spálila, teď vydělává miliony. „Buďte první. Lidi si vás pak lépe zapamatují,“ řekl spoluzakladatel Zootu v rozhovoru pro TyInternety Ladislav Trpák.

Diskuze k článku