Ze zájemců o Startup Show zůstalo devět nejlepších

Do WebExpo Startup Show se původně přihlásilo 52 projektů, přičemž výběr od počátku působil o něco silnějším dojmem než v minulém roce. Dvacet z nich nakonec dostalo šanci prezentovat se v rámci nedělního Pitch Day, který také rozhodl o tom, kdo postoupí do dalšího kola. Celou dvacítku včetně devítky postupujících jsme při té příležitosti podrobněji představili a okomentovali. Devítka úspěšných projektů si nyní může dělat naděje až do víkendu, kdy se rozhodne o jménech pěti finalistů. O jejich osudu už rozhodnou investoři a diváci přímo na WebExpu.

Celkově najdete v předfinálovém výběru převážně projekty, které už úspěšně prokazují svoji schopnost uchytit se na trhu, případně cílí na zajímavé segmenty. Hezká čísla a potenciál domluvit se přímo s výrobci telefonů vykazuje aplikace BIG Launcher, fantastické výsledky portálu VotočVohoz kalí jen ne úplně jasná majetková struktura (je to vlastně spoluvlastněná lokální pobočka) a CDN77 má sice obří potenciál, ale stejně tak obří konkurenty a v současnosti zjevně hledá rychlou investici spíše v řádu milionu dolarů než hlavní cenu Startup Show ve výši milionu korun.

Arounded zjevně zaujali už tím, že se dokázali domluvit s globální sítí autopůjčoven Sixt na paušální slevě 10 % pro všechny své zákazníky, kteří nenajdou jiné vhodné auto ve své lokalitě. Budování dostatečné sítě uživatelů a aut v plánované Itálii, Francii a Německu nicméně dá ještě spoustu práce. ZoomSphere jako horkou novinku ukázala hned několik cest, jak bude své spousty dat a schopnost prosadit se v zahraničních médiích monetizovat (otevřenost a dostupnost mnoha dat zdarma nicméně zůstává). Za dva týdny získala kolem stovky platících a mezi zákazníky už je například značka Cadbury.

Přinejmenším zajímavý je i Techambition a jeho originální obchodní model. Je to sice nástroj určený pro vizuální výuku technických oborů především na středních školách (vysoké a základní budou následovat), samotné školy ho ale platit nebudou. Učiní z něj totiž pro studenty povinnou investici stejně jako třeba nákup učebnic nebo jiných studijních pomůcek. Jednoho studenta vyjde na 4 eura za pololetí, službu nyní začínají využívat stovky studentů a řada dalších škol je již rozjednána.

Redeemco.de je rozhodně sympatická a chytrá služba, i když je otázkou, jaké příjmy může dlouhodobě generovat. Sázeli bychom spíše na cestu po vzoru kluků z CSS Hat, kteří se příjmy ze svého úspěchu v rámci StartupYardu rozhodli využít k vytvoření něčeho ještě lepšího a mnohem většího. Camcada dobře zvoleným přístupem (jednoduchost) cílí na nadějný a téměř nevytěžený trh a rádi se necháme překvapit dalšími výsledky, byť je zatím webová prezentace hodně chudá. Tým Druidly se nakonec porotcům ukázal až v pondělí a dosud jsme se tedy nic moc bližšího nedozvěděli, takže těžko soudit.