Zakladatel Socialsharks Petr Andrýsek investuje 8 milionů korun do esportu, chce dobýt globální trh

Petr Andrýsek, majitel největší české social media agentury Socialsharks, se tento rok rozhodl investovat do esportu a herního průmyslu v Česku a na Slovensku. Netají se záměrem, že v následujících letech chce s novou esports agenturou dobýt globální trh. Jedná se zatím o největší investici do esportu v Čechách.  

Investice je rozložená do několika souvisejících projektů. Nejvýraznější z nich je doplněk stravy Madmonq, který má za vizi přinést zdravější způsob života do esportu a pomoci hráčům zlepšovat se. Jedním z impulsů pro vývoj Madmonq byl boj proti dopingu a zneužívání závadných látek pro soustředění v tomto rychle rostoucím a kompetitivním odvětví. Letos tento produkt míří na americký trh. Dalším z projektů je unikátní startup pro analýzu esportových zápasů za pomoci AI a big data. V jednání jsou další projekty.

„Cílem je ukázat a vysvětlit potenciál esportu českým a slovenským firmám, neboť nám v Česku díky neprofesionální scéně ujíždí vlak vůči Evropě a světu. Chceme být partnerem pro firmy, které chtějí proniknout do esport segmentu a jeho vysokopříjmové skupiny zákazníků. Kromě toho je naším cílem pomáhat vydavatelům a tvůrcům her,“ říká Andrýsek.

Petr Andrýsek

Andrýskova investice se bude týkat i social media agentury Socialsharks, kterou nyní vede CEO Nikol Stolle. V rámci inovací bude agentura rozšiřovat pole své působnosti. Vznikne nová divize společnosti zaměřená na gaming a esports.

„Esport je pro Socialsharks zdrojem zajímavých inovací v oblasti influencerů, videa, produkce, sociálních sítí jako Reddit, Discord, Twitch a v budování komunit. Twitch a Facebook svádí bitvu o prvenství v live videích a hodně Youtuberů a tvůrců obsahu se přesouvá právě na Twitch díky lepší monetizaci obsahu. To vše nám napovídá, že jsme zvolili správný směr,“ dodává Stolle.

Globálně videohry svou hodnotou přerostly hudební a filmový průmysl dohromady. Herní průmysl je jeden z nejinovativnějších oborů na poli nových technologií. V Česku si jednou ročně nějakou počítačovou hru zahraje skoro každý druhý. Za hráče se v ČR považuje přes milion uživatelů. Mezi esport komunitu patří skoro půl miliónů uživatelů a diváků.

Diskuze k článku