Women Startup Competition: Soutěž podnikatelek ovládla aplikace Grason. Rezonovalo však zásadní ženské téma

Hotely a restaurace dlouhodobě trápí nedostatek pracovníků – tam, kde se mnoho z nich využívá třeba jen na sezónní práce, není spoleh na to, že bez smlouvy přijdou i druhý den. Takže když ráno provozovatelé otevírají restaurace, zjistí třeba, že místo pěti číšníků dnes budou obsluhovat tři. Řád do zmatku se rozhodla přinést aplikace Grason. A velmi úspěšně: včera oslovila i odbornou porotu akce Women Startup Competition.

Grason už má přes 70 klientů, včetně například velmi známých jmen Ambiente, Pizza Nuova či Hybernia. “Poskytujeme kvalitní pracovní sílu na zakázku,” shrnuje jednoduše Jarmila Kowolowská, která Grason vede.

Pracovníci oceňují, že si můžou směnu vybrat nárazově, na konkrétní den nebo třeba jen pár hodin. Hotely a restaurace především zmíněnou spolehlivost. Oboustranně totiž funguje hodnocení, pracovníky prověřuje i tým aplikace samotné. Zaměstnavatelé žádost o pracovníky zadávají dva či tři dny předem, podle Kowolowské se směny zaplní obvyke během hodiny.

Překvapená vítězka letošní Women Startup Competition přebírá ocenění.

Cena veřejnosti: menstruační kalhotky

Nejvíce se však v publiku řešil projekt, který skončil na třetím místě a zároveň získal cenu veřejnosti – Snuggs. Tým pod tímto názvem vyvinul elegantní pratelné menstruační kalhotky s vysoce absorpčními nanovlákny. Spodní prádlo, které má alespoň částečně řešit mimo jiné stigmatizované období, se vyměňuje jednou za den.

Linda Šejdová, která projekt představovala, vyzdvihuje především složení z nanovláken. Během příštích devíti měsíců kalhotky hodlá představit v kampani na Kickstarteru, dalším plánem je pak řešit třeba i bolestivost menstruace.

O něco méně pozornosti se tak dostalo úspěšným ženám na druhém místě, které stojí za startupem Genster. Ten pomáhá specifickým způsobem mužům s nakupováním módy: stylisté zašlou zákazníkovi přesně určené oblečení, z kterého si vybere podle toho, co se mu líbí a co mu sedí, a zbytek zašle zpět. Genster sbírá data o preferencích jednotlivých zákazníků a hodlá využívat styling za pomoci umělé inteligence. Za rok startup nasbíral čtyři stovky klientů a průměrná zásilka pro ně prý stojí 6 400 korun.

Kromě oceněných se do finále probojovaly startupy brikkapp.com (crowdfundingové investice do nemovitostí), Abes (smlouvy pro pronájem a prodej nemovitostí), Ecokit (modulární prefabrikované domy), ImproptMe (osobní asistent) a Travel a la Carte (aplikace pro cestovatele).

Vítězka Jarmila Kowolowská se teď díky výhře zúčastní mezinárodního finále v Londýně, kde bude mít možnost představit se tamním médiím či investorům. Nejúspěšnější startup, ve kterém vládnou ženy, se vyhlašuje už třetím rokem. Letos se přihlásilo celkem 37 soutěžících, do finále se probojovalo 8 projektů. Samotné akci předcházel půldenní praktický bootcamp pod vedením zkušených mentorů z praxe. 

„Pokud chceme, aby naše společnost byla různorodá a maximálně rozvíjela veškerý svůj potenciál, potřebujeme mít na vedoucích pozicích více žen, které rozproudí konkurenci a podnítí změny, obzvláště v oblasti technologií,” říká Jonathan Rutherford, viceprezident pro firemní zákazníky společnosti Vodafone, která je jedním z partnerů akce. Podle poroty byly letos startupy opravdu kvalitní a konkurence tak velká.

Diskuze k článku