Vznikající Eventmat chce pozvednout společenský život Čechů, na rozvoj získal 5 milionů

Propojování organizátorů, promotérů, návštěvníků a lokací přímo přes internetovou aplikaci, aby si lidé mohli zajistit firemní večírek nebo narozeninovou oslavu. Taková je podle Jana Močáryho budoucnost platformy Eventmat, se kterou chce kromě jiného pozvednout společenský život Čechů na vyšší úroveň.

„Aplikace umožňuje zákazníkům vyhledat si lokaci, ve které se chtějí nějaké události zúčastnit, a zároveň nabízí možnost rezervace míst. Eventmat umožňuje organizátorům napojit se přes chytré telefony na promotéry a influencery, kteří jim pomohou zvýšit návštěvnost jejich události,“ popisuje Močáry. Jak doplňuje, samotnými organizátory nemusí být nutně „partymakers“, ale například i recepční, kteří mají na starosti zařízení firemních večírků.

Na rozvoj svého nápadu, který se aktuálně testuje na několika akcích a kompletní spuštění by mělo přijít začátkem podzimu, získal Močáry pět milionů korun od investora Michala Kovaříka.

„Když se mi Jan svěřil se svým nápadem a během několika měsíců byl znatelný pokrok v realizaci projektu, neváhal jsem ani vteřinu a přijal jsem Janovu nabídku k investici. Základ aplikace Eventmat je založený na procesu automatizace, ke které mám jako vývojář počítačové hry velmi blízko. Kromě toho je velmi důležité věřit v lidi, kteří mají světu co nabídnout, a Honza jedním z nich zcela jistě je,“ uvedl Kovařík.

K vlastnímu byznysu přes umývání oken i autonehodu

Močáry se k nápadu založit Eventmant dostal oklikou přes své působení za oceánem. Po maturitě odcestoval do Spojených států „umývat okna bohatým Američanům“. První měsíce pracoval za 100 dolarů na den a jezdil do práce na kole. Když si našetřil peníze, pronajal si auto.

„Hned při první jízdě jsem měl autonehodu. Mně se nic nestalo, ovšem na autě vznikla statisícová škoda, kterou jsem musel splatit. A právě tímto okamžikem se začal psát můj příběh ve světě amerického společenského života,“ popisuje.

Jan Močáry

Pár týdnů po nehodě se seznámil s Američankou Jenny, která oslavovala své narozeniny – každý večer v jiném klubu několik dní po sobě. Na jedné z nich navázal kontakt s místím promotérem Vincentem Do, který Močáryho inspiroval, aby začal pořádat vlastní party v Los Angeles.

Během šesti let se v cizině Močárymu podařilo prorazit v nejvyhlášenějších klubech na západním pobřeží USA, seznámit se s mnoha osobnostmi a načerpat know-how. Stal se tak expertem na komunitní marketing i na fungování sítí promotérů. A právě tyto zkušenosti teď začíná zúročovat ve vlastním byznysu.

„Moc dobře jsem si uvědomoval, že nebude snadné začít podnikat a aplikovat vizi západního promotion modelu na české eventové scéně. Řídil jsem se ale svým vnitřním hlasem, že mám vytrvat a svoji cestu za snem nevzdat. Když se dnes ohlédnu zpět, jsem vděčný za to, že se mi podařilo dát dohromady tým lidí, díky kterému jsem dokázal projekt Eventmat zrealizovat,“ říká Močáry.

Zvýšení zájmu o kulturní a společenský život

Eventmat si klade za cíl zvýšit zájem lidí o kulturní a společenský život jako nástroj k upevnění a vytváření nových vazeb. „Ve vyspělých zemích mají promotéři velmi významný společenský status. Prostřednictvím svých vlastních sítí kontaktů pomáhají zvyšovat návštěvnost různých míst všeho druhu, od hudebních festivalů přes party v klubech až po vzdělávací konference či koncerty vážné hudby,“ popisuje Močáry s tím, že ti nejlepší kluboví promotéři dosahují i milionových příjmů.

Jednou z nejdůležitějších myšlenek Eventmatu je však poskytovat výrazně lepší služby návštěvníkům akcí, a to za pomoci pečlivě vypracované strategie projektu, která reprezentuje nejmodernější model setkávání lidí ve společnosti prostřednictvím služby promotérů. Jestli se to podaří, uvidíme nejdřív na podzim.

Diskuze k článku