Vzniká startupová bublina? Jak to vypadá ve srovnání s tou první internetovou

Tři ze čtyř zainvestovaných startupů nevrátí investorům kapitál. Kolegové z Biz Brain zjednodušili přemítání o existenci bubliny infografikou. Ta kromě přehledné ztvárněné první internetové bubliny vypočítává rozpory mezi výdělky a očekáváním u současných vládců internetu.

Průměrný startup se podle Biz Brainu prodá za necelých 200 milionů dolarů. Přitom ale vydělává jen kolem 25 milionů. A pak tu jsou těžší váhy – Instagram, Tumblr, Zynga. Poslední jmenovaná byla oceněna při vstupu na burzu na sedm miliard. Za rok a půl ale ztratila víc než polovinu své hodnoty. A není v tom rozhodně sama. Historii IPO Facebooku ani nemusíme výrazně připomínat.

Každopádně ale peníze do startupů tečou dál. A nejen v Silicon Valley, ale i v Evropě. Jen letos se, podle průzkumu agentur DFJ Esprit & Go4Venture Advisers, na starém kontinentu proinvestovalo 1,8 miliardy dolarů. Stojí za nimi především podnikatelé z Británie, Francie a Německa.

Každopádně, řekněte sami, jestli to spěje k tomu samému, jako před třinácti lety. Nebo je to vlastně v pohodě?