Vyhledávač reklam MOAT poradí, co právě inzerují ostatní

Donedávna neexistovalo mnoho rozumných způsobů, jak by si marketéři mohli snadno vyhledat reklamy zrovna kroužící napříč internetem. Přitom je určitě dobré vědět, čemu budou jejich výtvory konkurovat, s čím by je uživatelé mohli nechtěně zaměnit nebo se prostě poučit z toho, jak svoje reklamy koncipují ostatní a na jaké aktuální trendy případně odkazují.

Odteď jsou tu ale pro přípravu na meeting s potenciálním klientem hned dvě možnosti: buď můžete hezky postaru mnohokrát obnovit vybrané webové stránky a čekat, co všechno se na nich objeví, nebo si aktuálně kolující reklamy jednoduše vyhledat zadáním názvu konkurenční značky do vyhledávače MOAT.

Zkuste si do vyhledávače zadat například Apple, Android nebo třeba Allianz a zobrazí se vám všechny kreativní reklamy dané značky aktuálně kroužící napříč webem. Služba už nyní pokrývá velkou spoustu největších společností světa, i když jejich výčet (třeba s ohledem na použití v Česku) není ani zdaleka kompletní a do budoucna by jistě prospělo výrazně větší zaměření na lokální trhy a pokrytí Evropy. Také se ukázalo, že například v Opeře služba s oblibou padá. Samotný koncept je nicméně rozhodně zajímavý a hledáním to navíc nekončí.

Cíl: Seznámit se s konkurencí a inspirovat se

Novinka MOAT pochází z dílny bratrů Jonaha a Noaha Goodharta a jejich bývalého kolegy Mika Walratha. Již dříve spolupracovali na úspěšném marketingovém projektu Right Media, který v roce 2007 koupila za 850 milionů dolarů společnost Yahoo. Všichni tři spoluzakladatelé MOAT se v reklamním prostředí pohybují už přes deset let a vědí tedy, jaké nástroje mohou marketérům ještě usnadnit život. A svému start-upu věří natolik, že jej z vlastních financí dotovali pro začátek částkou tři miliony dolarů.

K čemu má vyhledávač reklam sloužit podle samotných tvůrců? Jak se dočtete přímo na stránkách MOAT: „Online reklamy jsou pomíjivé, viditelné jednu sekundu a pak jsou nahrazeny dalšími. Ať už chcete vidět reklamy od konkrétní značky, poznat práci nových marketérů nebo získat inspiraci z kreativních inovativních kampaní, všude je evidentní potřeba centralizovaného vyhledávače reklam.“

Vyhledávač reklam je ale jen třešničkou na dortu, v němž se skrývá ještě mnoho dalších užitečných pomocníků. MOAT navíc přináší různé analytické nástroje, které pomohou k vylepšování online reklamních sdělení. Na obrázku níže je například využití teplotních map, které monitorují, kam uživatelé najíždějí myší nebo klikají. Díky nim mohla například značka Hautelook zjistit, že reklama s botou je mnohem efektivnější než reklama s pěknou ženou, která odvádí příliš pozornosti od zásadního tlačítka „Join for free“.

Kromě populárních teplotních map pro weby se na MOAT setkáte také s crowdsourcovaným tržištěm pro návrháře reklam, kde lze získat názor ostatních a testovat různé varianty chystané reklamy. Jednotliví uživatelé jsou průběžně hodnoceni a řazeni do různých kategorií.

Podle Jonaha Goodharta se průměrný počet kliknutí na reklamu pohybuje kolem 10 na každých 10 tisíc zobrazení, což je 0,1 procenta. Přitom až 500 lidí z každých 10 tisíc (0,5 procenta) stráví alespoň půl vteřiny přejížděním myší přes reklamu a hned 10 procent lidí s reklamou nějakým způsobem komunikuje, aniž by na ní ovšem kliknuli. Marketéři proto potřebují lepší nástroje na testování a vylepšování účinnosti reklam tak, aby se propast mezi počtem interakcí a kliknutí snížila.

Via TC