Vítěz Startup Weekendu, To’Let, aplikuje sdílenou ekonomiku na restaurační toalety

Staleté prostory coworkignového prostoru Sněmovní 7 na Malé Straně spojily první březnovou neděli 70 lidí z devíti zemí světa, aby na čtvrtém Startup Weekend Prague podrobili svůj nápad prototypování, validaci a na konci ho odprezentovali panelu investorů. V něm seděla mimo jiné Margareta Křížová, která je veřejnosti známá například jako investorka z televizního pořadu Den D.

Startup Weekend funguje jako hackathon, ale s tím rozdílem, že je přístupnější i nevývojářům, a právě v tom spočívá jeho síla. Účastníci dostanou informace, mentory a místo pro práci potřebné k tomu, aby si během jediného víkendu postavili prototyp a otestovali ho,“ říká spoluorganizátor akce Martin Andrle.

Prioritou akce je naučit se proces rychlé validace nápadu a také propojení s lidmi, kteří chtějí budovat digitální produkty. Pokračování v projektu i po jejím skončení je však sekundární priorita. To dokazují také statistiky: na projektu ze Startup Weekendu pokračuje zhruba dvanáct procent týmů. I tak ovšem mohou vzniknout společnosti, které zaměstnávají desítky lidí, jak ukazuje příklad slovenského Sli.do.

Toaletový chatbot

Vítězný projekt To’Let, mimochodem perfektní angličtinou odprezentovaný studentkou z akademie LEAF, přináší sdílenou ekonomiku do prostředí toalet v restauracích. Nápad, kterému se budete smát do doby, než se sami ocitnete na ulici bez znalosti prostředí a bude se vám chtít jít na malou stranu.

Vítězný tým se dostal daleko. Prošel si nejen validací s restauracemi a turisty, ale vytvořil i funkční prototyp – chatbota. Akvírovat zákazníky bude přímo na místě činu informačním sdělením (např. na dveřích toalet) s otázkou, jestli jste byli spokojeni. Kvalitu prezentace posuďte sami:

Směny do dvaceti minut

Druhé místo si odnáší DaySwaps, systém na plánování směn s pomocí automatizace. Původce nápadu je Jakub Mynařík, který přicházel do kontaktu s restauracemi jako obchodní zástupce Storyous a zjistil, jak palčivý problém pro provozovatele plánování směn je.

Dle Jakubových slov je průměrná doba plánování při čtyřiceti zaměstnancích až pět hodin týdně. DaySwaps to zvládne za dvacet minut. Originálně zpracovanou prezentaci najdete níže:

Třetí místo patří příběhům. Narranations cílí na šest milionů turistů v Praze, kteří mají chytrý telefon, což je zhruba osmdesát procent z nich. Nabídnout chtějí uživatelsky vytvořené prohlídky s příběhem. Máme personifikované news feedy, personifikované vyhledávání, tak proč když přijedeme do cizího města, čeká nás one-size-fit-all prohlídka?

Možný zájem potvrzuje i největší česká konkurence Prahy. Brno má vlastní prohlídku pro architekty.

Z dalších zajímavých nápadů můžeme zmínit univerzální znovupoužitelný obal, na který budete dostávat slevu v kavárnách, aplikace pro finanční vzdělávání a tržiště pro testování prototypů.

Startup Weekend je dobrovolnická akce, jejíž organizátoři chtějí budovat budoucnost, která patří technologiím a ty potřebují zase schopné, odvážné a talentované lidi. Chtějí, aby v České republice více lidí rozjíždělo vlastní technologické projekty nebo do tohoto sektoru vstoupilo.

Díky podpoře PwC a Googlu se rozšiřují i do dalších měst, a tak se můžete těšit na Startup Weekend v Olomouci, Plzni nebo Ostravě. A první říjnový víkend také opět v Praze, tentokrát na téma Public Services.

Diskuze k článku