Uber vytvořil novou aplikaci pro tři miliony svých řidičů. Chce zlepšit jejich zážitek při řízení

Po celém světě má Uber tři miliony řidičů. Ti v aplikaci stráví denně 8,5 milionu hodin, což je zhruba tisíc let řízení Uberu ve čtyřiadvaceti hodinách. A proto je naprosto klíčové, aby aplikace, kterou řidiči využívají, byla co nejlepší. To si o stávající verzi v Uberu nemysleli, a tak připravili zbrusu novou aplikaci.

Řidiči Uberu používají jinou aplikaci, než jakou znají ti, co si přes Uber objednávají odvoz místo běžného taxíku. Naposledy sice firma svou aplikaci Driver předělávala před dvěma lety, ale nyní sahá k dalším významným změnám.

„Řidiči jsou srdcem naší služby. Postupem času jsme na to ale zapomněli. Až příliš jsme se soustředili na růst a nedostatečně jsme se věnovali lidem, kteří tento růst umožňují. Nazýváme řidiče našimi ‚partnery‘, ale ne vždy jsme se k nim tak chovali,“ napsal na blogu Uberu jeho výkonný ředitel Dara Khosrowshahi.

Čtěte také: Uber kupuje e-bikesharing JUMP. Chce se stát přední platformou městské mobility

Zpětná vazba na Google+

Designování nové aplikace Driver nicméně začalo ještě předtím, než se stal Khosrowshahi šéfem firmy. Všemu předcházela kampaň „180 dní plných změn“, kterou loni v létě spustil Travis Kalanick. Tehdejší CEO a zakladatel Uberu, který musel z firmy odejít kvůli četným kontroverzím a obviněním, započal sérii změn, která nakonec vyvrcholila až zcela novou aplikací.

Uber si dal na nové verzi velmi záležet. Několik měsíců intenzivně spolupracoval se stovkami svých řidičů, které si zval na osobní pohovory, naslouchal jejich podnětům a nápadům, jak by aplikace měla fungovat. S ostatními komunikoval v rámci společné skupiny na sociální síti Google+ (!), aby nasbíral co nejvíce zpětné vazby.

Vzhledem k tomu, že kdo řídí Uber, tráví v aplikaci opravdu velké množství času, je důležité, aby byla co nejlepší a nejpohodlnější k užívání. Uber si uvědomuje, že získávání a udržování řidičů je v obrovsky konkurenčním prostřední nesmírně náročné a především drahé. Proto to není jen o větších platech řidičů, ale také o samotném zážitku z jízdy.

Nová aplikace Uber Driver nabídne následující novinky:

  • V horní části obrazovky je nové počítadlo výdělku, který se aktualizuje v reálném čase. Řidič tak okamžitě ví, kolik si vydělal.
  • Nový stavový řádek v reálném čase aktualizuje stav poptávky v okolí a nabízí příležitosti k více cestám v okolí.
  • V notifikacích řidič vidí zprávy o blížících se nabídkách, zpětnou vazbu od pasažérů a informaci o jeho účtu.
  • Řidičův profil umožňuje řidičům představit se a pasažéři se o nich díky tomu mohou dozvědět více informací.

Novou verzi začne Uber distribuovat v následujících týdnech, ale zatím jen k malému procentu svých řidičů. Bude dále sbírat feedback a globální nasazení nové aplikace Driver zatím naplánováno oficiálně není. Firma také chystá vydat komplexního průvodce, jak aplikaci používat.

Diskuze k článku