Twisto vstoupilo do Polska, letos cílí na 50 tisíc klientů

Peněžní aplikace Twisto ve spolupráci s polskou ING Bank Śląski spustila platební bránu pro e-shopy s názvem iMoje. Tím český fintech oficiálně vstoupil na polský trh. Brána iMoje kombinuje možnosti platby kartou a převodem i příležitost platit jedním klinutím – Twistem. Ještě v letošním roce chce v Polsku získat prvních 50 tisíc klientů.

Princip plateb Twisto je v aplikaci stejný jako v České republice. Jde o odloženou platbu, při které e-shop získá peníze ihned a zákazník Twistu zaplatí až po vyzkoušení a v případě spokojenosti. K expanzi na polský trh firmě „značně pomohla“ loňská investice pěti milionů eur od nizozemské skupiny ING Group a rakouské pojišťovny Uniqua. Ještě předtím startup podpořila například investiční skupina ENERN, Miton nebo Tomáš Čupr.

„Polsko je z pohledu internetového nakupování velmi atraktivní trh a očekává se, že by během 7 let měl ještě zdvojnásobit. Dle dostupných dat se v Polsku za rok utratí zhruba dvakrát tolik než v České republice, přičemž v Polsku žije čtyřikrát více obyvatel,“ uvedl Michal Šmída, zakladatel a CEO Twista.

Michal Šmída, zakladatel a CEO Twisto

„Věřím, že spojení zkušeností a postavení ING Bank Śląski na polském trhu s naší unikátní technologií, která z pohledu jednoduchosti a pohodlnosti pro zákazníka válcuje konkurenci, může rychle růst. V příštím roce chceme přinést na trh i účet Twisto s platebními náramky a snadnou platbou faktur a složenek pouhým přeposláním či vyfocením pod názvem Snap a dalšími vychytávkami, které spustíme na podzim v Česku,“ dodal Šmída.

Do pěti let 10 procent trhu

První transakce v Polsku proběhla ještě začátkem července. Do konce roku chce Twisto kromě zmiňovaných 50 tisíc klientů dosáhnout integraci ve vyšších desítkách e-shopů. V následujících pěti letech je společným plánem startupu a ING Bank Śląski získat deset procent polského online trhu.

Polský trh se přitom od českého v mnoha věcech liší. Zatím co v tuzemsku je splatnost nákupu na e-shopech 14 dní, v Polsku je to 21. Toto prodloužení je dáno zejména existující konkurencí na polském trhu nabízející prodlouženou splatnost, kdy však konkurence při platbě vyžaduje rodná čísla a další údaje. Twisto vyhodnocuje bonitu zákazníka skrze velká data a strojové učení díky kterému dokáže poskytnout unikátní platbu na 1 kliknutí – stejně jako v České republice.

Dalším rozdílem je i počet samotných e-shopů. Zatím co v Česku jich je přes 40 tisíc, na polském trhu jich aktuálně působí kolem 27 tisíc. 40 až 50 procent z toho navíc ovládá skupina Allegro. Podle Twista tamní trh očekává, že pozice Allegra bude postupem času klesat kvůli vzniku a posilování specializovaných e-shopů.

Naopak, český i polský trh má společný největší podíl plateb na dobírku. Zde Twisto vidí velký potenciál změny, i vedle nahrazení platebních tlačítek, která se ještě nepřizpůsobila nakupování a placení v mobilu.

Diskuze k článku