Trojice parodií českých slevových serverů vás pobaví

Při pohledu na stránky slevo-hmat.cz, s-levous.cz a tlampion.cz je okamžitě zjevné, které slevové servery jim posloužily za vzor. Inspirují se totiž nejen jejich názvem, ale také grafickým zpracováním a dalšími typickými prvky. A rozhodně jim nelze upřít, že i díky vtipným nabídkám umí rozesmát. Vlastně ani nepřekvapí, že něco takového vzniklo, protože slevové servery, které do Česka vtrhly jako uragán, občas skutečně nabývají absurdních rozměrů. Viz. například nedávná nabídka slevy na rozvodové papíry.

Tím ale celá story nekončí, protože jak se ukázalo, akce je podle všeho svérázným způsobem guerillového marketingu v podání společnosti Allegro, která na našem trhu provozuje aukční server Aukro.cz. Ta se chystá na slevový trh vydat s vlastním produktem. A to už parodované servery nenechalo v klidu a do hry vstupují právníci.

„Kampaň jsem zprvu považoval za podařený vtip nějakého kreativního studenta, ale informace, že se jedná o počin Allegra/Aukra za účelem spuštění konkurenčního projektu mě zklamala. Parazitování na obchodním jménu a značce se nám děje velmi často, ale překvapilo mě, že i takto velká firma má zapotřebí praktiky tohoto charakteru. Tím spíše, že jsme doposud měli s Allegrem a Aukrem velmi dobrý vztah. Konkurence je dobrá věc, ale i v konkurenčním boji jsou hranice vkusu, které se snažíme ctít a čekáme totéž i od ostatních. Navíc posun do osobní roviny použitím mého jména a obličeje už vůbec nechápu a na webu samotném bych čekal alespoň základní dodržení pravidel Facebooku. Celou věc jsme předali do rukou našich právních zástupců,“ reagoval Tomáš Čupr, šéf Slevomatu.