STRV se dělí na dvě části. David Semerád povede vlastní projekty, Lubo Smid zakázkový byznys

Téměř šest milionů stažení a obrat ve výši 1,4 milionu dolarů – takové jsou výsledky vlastních projektů české technologické a vývojářské firmy STRV za rok 2017. A v roce 2018 to má být mnohonásobně více. STRV by rádo vývojem vlastních nápadů dorovnalo výsledky zakázkových projektů.

Ambice posílit divizi vlastních projektů podtrhují také změny ve vedení firmy, která se nově dělí na dvě části. STRV Labs, které se budou soustředit na budování vlastních projektů, povede dosavadní CEO STRV David Semerád. Novým CEO STRV se stává jeho dosavadní provozní ředitel (COO) Lubo Smid, jenž se bude věnovat vývoji na zakázku.

Oba patří spolu s Martinem Šťávou a Pavlem Zeifartem k zakladatelům STRV, jejichž veškeré aktivity zaštiťuje STRV Group. Pod tuto entitu spadá jak STRV, tak STRV Labs.

David Semerád, nový šéf STRV Labs

Úspěch homosexuálních seznamovaček

Dosavadní úspěch pěti aplikací, které STRV z vlastní dílny vypustilo na trh, znamená, že důraz na originální produkty bude mnohem větší než dosud. Na další rozvoj aplikací, jako jsou LGBT seznamky Surge, Grizzly a Zoe nebo ColourMe a Dot 2 Dot, a vývoj nových bude dohlížet David Semerád.

„Je veřejným tajemstvím, že původně tyto aplikace vznikaly jakožto vedlejší projekty, na kterých jsme testovali nové technologie a na kterých jsme pracovali ve chvílích, kdy jsme měli volné vývojové kapacity. Nakonec se ukázalo, že tyto projekty jsou velmi zajímavé i finančně. Otevírají se nám tak nové příležitosti, jak diverzifikovat příjmy,“ vysvětluje David Semerád. Do STRV Labs přináší čtrnáct let zkušeností s vývojem na zakázku, které chce zúročit u vlastních produktů.

V STRV Labs by letos chtěli navázat na stávající aplikace alespoň dvěma dalšími produkty. Podobně jako předchozí projekty se budou soustředit na americký trh. Aktivně David Semerád se svým týmem řeší využití blockchainu v oblasti digitálního umění a připravuje také projekt s názvem „Female Founder“. Vzniknout by mohl inkubátor, který by se věnoval startupům s ženami v čele, ale ve hře je také reality show. Ta by mohla na televizních obrazovkách sledovat život ženských zakladatelek.

Tah na americký trh

„Má o to zájem mnoho hollywoodských producentů. Ještě není hotovo, ale víceméně si stačí vybrat,“ komentuje Semerád ambiciózní plány STRV Labs. „Změna ve vedení je dlouho plánovaným krokem. Mými přednostmi je projekty vymýšlet, rozjíždět, dávat jim vizi a smysl. Lubo je následně lepší v tom, tyto projekty dotáhnout do poslední tečky. Oba věříme, že tento krok pomůže firmě v dalším růstu,“ doplňuje.

Lubo Smid, nový CEO STRV

Lubo Smid bude nově z pozice CEO řídit zakázkový vývoj, který aktuálně generuje několikanásobně více peněz než vlastní produkty. Firma blíže výsledky nekomentuje, obrat nicméně loni vzrostl o čtvrtinu.

Mezi klienty STRV patří američtí giganti jako Google, Microsoft, rychle rostoucí firmy jako Tinder, ClassDojo či LegalZoom, ale také menší startupy Boosted Boards, Awayco a Pura Scents. Celkem jich mělo loni STRV 81. Největším úkolem Smida bude nyní významněji prorazit na americkém trhu a vybudovat si tam podobně silnou pozici jako v České republice.

„Technologickými znalostmi jsme vybaveni, musíme ovšem zapracovat na zvýšení povědomí o STRV v USA, což jsme plánovali již několikrát, ale zatím jsme neuspěli,“ přiznává Lubo Smid. I proto si nyní s kolegou dělí role. Do Spojených států chce STRV přenést značnou část své marketingové aktivity a akcí. Na loňských 38 akcí dorazilo přes 4,5 tisíce návštěvníků, ale jen pár se jich konalo právě ve Spojených státech.

Diskuze k článku