Startup Týdne #96: Prodejní automat Samba.ai zvyšuje obraty díky machine learningu

Co hledají a potřebují vaši zákazníci? Přesně odhadnout jejich preference je dost náročné, a proto v Česku vznikla Samba.ai – marketingový automat pro e-shopy, který je řízen umělou inteligencí, díky čemuž umí doporučit a zobrazit ty správné produkty. Zvyšovat by tak měl počet objednávek a zároveň šetřit čas.

Měsíční tržby se aktuálně pohybují nad milionem korun a rostou o 20 procent, přičemž služby Samby využívá přes 300 e-shopů. Původně byl vývoj financován z vlastních zdrojů, následně ale Samba získala pre-seed investici od Rockaway Ventures.

„Vytvořili jsme systém, který automaticky analyzuje zájem zákazníků o nabídku e-shopů, sám se rozhodne, kdo jsou nejvhodnější zákazníci, které oslovit, vytváří pro ně kampaně, sám je spouští a sám je optimalizuje,“ popisuje CEO David Vyskočil v rozhovoru pro Tyinternety.

Vedení startupu: David Vyskočil (CEO), Tomáš Staněk (CTO), Michal Štěpánek (CSO), Věrka Koukalová (Marketing), Katarína Vavríková (Obchod)

Investor: Rockaway Ventures

Konkurence: MailChimp, Persoo, Ecomail

Založeno: 2017

Vysvětlete (jednou větou), co Samba dělá.

Samba je prodejní automat, který zvyšuje menším a středním e-shopům obrat díky využití machine learningu.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Mírou automatizace celého online marketingu. Vytvořili jsme systém, který automaticky analyzuje zájem zákazníků o nabídku e-shopů, sám se rozhodne, kdo jsou nejvhodnější zákazníci, které oslovit, vytváří pro ně kampaně, sám je spouští a sám je optimalizuje. Tedy nepotřebujete žádné znalosti v online marketingu, marketingové konzultanty, a přesto budete mít špičkově vyladěnou personalizaci e-shopu, cílený e-mailing, akvizici leadů a obecně práci s vlastními zákazníky.

David Vyskočil

Na kterých trzích působíte?

Celosvětově. Zákaznickou podporu máme aktuálně v češtině, slovenštině, angličtině a maďarštině.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Jednoduše jsme hledali obor, kde by byla snadno dostupná data, se kterými se obtížně pracuje, ale obsahují velmi zajímavé informace. Online marketing přesně toto naplňuje.

Kolik máte zákazníků?

Nyní přes 300 e-shopů.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Měsíční tržby z prodeje našich aplikací a služeb se nyní pohybují nad milionem korun. Daří se nám držet růst kolem 20 procent měsíčního nárůstu tržeb.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Tento rok bychom chtěli ztrojnásobit náš roční obrat.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Zpočátku jsme vývoj financovali z vlastních zdrojů, následně jsme získali pre-seed investici od skupiny Rockaway Ventures.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

První zahraniční pobočkou je Maďarsko, kde máme člověka na regionální obchod. Jinak všichni sedíme v Praze. Nyní je nás dvanáct s tím, že stále hledáme vývojáře ve Scale (Haskellu) a marketéry, kteří nám pomůžou se Sambou.

Plánujete expanzi?

Ano, už nejen plánujeme, ale dokonce ji realizujeme. Samba je plně lokalizovaná do angličtiny, maďarštiny, připravuje se rumunská i polská verze. To naznačuje i směr naší expanze.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Komplexní produkt s celosvětovým dosahem. Řečí startupového kmene – budeme tu, budeme větší, budeme toho umět víc a pomůžeme statisícům e-shopů po celém světě automatizovat marketing.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“?

Nejbolestnější zkušeností, kterou máme za sebou, je špatné plánování a z toho vyplývající problémy s cashflow. Prošli jsme si tím, co nejspíše potká většinu menších firem – optimistická očekávání, která jsou drsně korigovaná realitou. Téměř nás to položilo. Fuck-upů byla (a bohužel nejspíš i bude) ještě celá řada. Jedním z takových nepříliš častých je i to, že jsme až příliš naslouchali svým zákazníkům, což zabrzdilo vývoj inovativních změn v aplikaci.

Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Každá firma je jiná, má jinou obchodní strategii a jistě bude mít vlastní problémy. Co bychom nyní udělali trochu jinak? Méně bychom se snažili přesně vyhovět požadavkům jednotlivých zákazníků a mnohem detailněji sledovali tok peněz do firmy i firmou samotnou. To je asi základní rada, jak přežít.

Diskuze k článku