Startup Týdne #94: Rezervační systém Reservio používá 100 tisíc lidí po celém světě

Česká společnost Reservio vyvíjející rezervační systém vznikla už v roce 2012, a proto ji už za startup moc nemůžeme považovat. Příběh je to ale přesto zajímavý, a tak ho ukazujeme jako úspěšný příklad pro další startupy. Reservio se za šest let dokázalo etablovat ve 116 zemích světa a využívá ho sto tisíc zákazníků.

„Při studiu na VUT jsem programoval webové stránky a podnikatelé hledali způsob, jak by se přes ně mohli objednávat jejich zákazníci. Nic podobného jsem tehdy nenašel, tak jsme s kamarádem začali takový program sami vytvářet,“ popisuje začátky podnikání Boris Bošiak. Právě on jako šéf Reservia odpovídal na dotazy Těchinternetů.

Vedení: Boris Bošiak (CEO), František Mazuch (CTO)

Investor: Webnode AG

Konkurence: Mindbody Online, Get Timely, Genbook

Založeno: 2012

Vysvětlete, co Reservio dělá.

Reservio pomáhá poskytovat lepší služby – šetří čas a zvyšuje počet zákazníků tím, že přijímá rezervace na služby, a to nonstop 24 hodin denně 7 dní v týdnu bez ohledu na otevírací dobu. Podnikatel nemusí zvedat telefony a může se věnovat svým zákazníkům.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Náš rezervační systém je jednoduchý a intuitivní. Pro jeho využívání nejsou potřebné žádné složité kroky a operace. Prakticky ihned po registraci můžete začít přijímat rezervace. Navíc je Reservio dostupné i jako mobilní aplikace pro iOS a Android, takže pokud podnikatel využívá Reservio na příjem objednávek přes webové stránky, tak rezervace může spravovat i na mobilu. Má dokonalý přehled nad kalendářem, vidí obsazenost jednotlivých termínů, má přístup do databáze klientů a mnoho dalších funkcí.

Boris Bošiak, CEO Reservio

Na kterých trzích působíte?

Reservio si oblíbili podnikatelé po celém světě, nyní jsme už etablovaní ve 116 zemích světa. Nejvíce zákazníků máme v Evropě v České republice, Itálii a Španělsku, pak ve Spojených státech, Brazílii, ale náš online rezervační systém využívají i v takových zemích jako Indie, Kajmanské ostrovy nebo Angola.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Při studiu na VUT jsem programoval webové stránky a podnikatelé hledali způsob, jak by se přes ně mohli objednávat jejich zákazníci. Nic podobného jsem tehdy nenašel, tak jsme s kamarádem začali takový program sami vytvářet. Pustili jsme se do podnikání a vyhráli soutěž StarCube a my se začali věnovat Reserviu naplno.

Kolik máte zákazníků?

V současnosti systém Reservio používá přes 100 tisíc zákazníků po celém světě, a to především v oblasti služeb krásy a péče o tělo, jako jsou kadeřnické a kosmetické salony, barber shopy, fitness centra, masáže, jógy, zubní a veterinární ambulance, optiky, ale i fotostudia, svatební salony, pneuservisy a mnoho dalších.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Za minulý rok jsme dosáhli na 200% nárůst obratu a 400% nárůst počtu rezervací. Celkem procesujeme rezervace v hodnotě 1,5 miliardy korun.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Reservio se primárně soustředí na vyšší pokrytí služeb na již existujících trzích. Zpřístupněni aplikací pro Android a iOS byly první kroky na cestě k tomu.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

V roce 2013 do Reservia vstoupila s významnou investicí společnost Webnode AG, což nám pomohlo naplnit naše globální ambice a prorazit na světové trhy.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

Reservio tvoří tým 7 lidí a 25 externistů. Od svého založení společnost sídlí v Brně.

Plánujete expanzi?

To rozhodně. V minulém roce jsme představili Reservio ve čtyřech nových jazykových mutacích, celkem je nyní dostupné ve třinácti jazycích. Hlavním cílem letošního roku je expanze na existujících trzích.

Kde svoji firmu vidíte za pět let?

Reservio bude fungovat jako digitální asistent, který aktivně napomáhá podnikatelům zkvalitňovat služby a bude odstraňovat překážky v komunikaci mezi zákazníkem a službou.

Diskuze k článku