Jan Boruta původně zprostředkovával aukce zemědělské půdy, pak jej ale napadla myšlenka, aby jim někdo doporučoval zakázky a oni se starali pouze o zprostředkování. Když pak později uvažoval o koupi bytu, setkal se s patnácti makléři a jen dva ho přesvědčili o svých kvalitách. A tak vznikl portál FÉRmakléři.cz.
„Pro klienty se stáváme srovnávačem makléřů a rádcem v oblasti, se kterou většinou nemají žádné zkušenosti. Pro vybrané makléře pak představujeme zajímavý marketingový kanál,“ popisuje Boruta v rozhovoru pro Tyinternety. FÉRmakléři.cz aktuálně působí v celé České republice a prostřednictvím služby byl realizován prodej desítek nemovitostí v hodnotě přes 300 milionů korun.
Vedení startupu: Jan Boruta (zakladatel a CEO projektu)
Investor: Vlastní zdroje
Založeno: červen 2017
Vysvětlete (jednou větou), co FÉRmakléři.cz dělají.
FÉRmakléři.cz je nezávislý srovnávač ověřených makléřů, který pomáhá lidem prodat jejich nemovitost v co nejkratším čase a za odpovídající peníze.
V čem jste lepší než vaše konkurence?
Historicky víme o subjektech, které na trh přišly s obdobnou myšlenkou, ale nepodařilo se jim na trhu dostatečně prosadit. V rámci FÉRmakléři.cz neustále investujeme do zkvalitňování našich služeb a staráme se o to, aby prodej nemovitostí byl skutečně bez problému a za náležitou cenu. Průběžné výsledky nám dokazují, že je to ta správná cesta.

Jan Boruta
Na kterých trzích působíte?
Projekt byl spuštěn v červnu loňského roku a aktuálně působíme v rámci celé České republiky.
Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?
Dříve jsem zprostředkovával aukce zemědělské půdy pro velké vlastníky a napadlo mě, že by bylo zajímavé, kdyby nám někdo doporučoval zakázky a my se starali pouze o zprostředkování. Takto vzešla první myšlenka. Později, když jsem uvažoval o koupi bytu a setkal se s patnácti makléři, přičemž pouze dva mě přesvědčili o svých kvalitách, jsem se rozhodl, že je to směr, kterým se chci vydat. Pro klienty se stáváme srovnávačem makléřů a rádcem v oblasti, se kterou většinou nemají žádné zkušenosti. Pro vybrané makléře pak představujeme zajímavý marketingový kanál.
Kolik máte zákazníků?
Od vzniku služby jsme zaznamenali vyšší stovky poptávek na prodej nemovitostí. Zároveň spolupracujeme s desítkami ověřených makléřů z celé České republiky a jejich počty stále navyšujeme.
Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?
Prostřednictvím služby se realizoval či právě realizuje prodej desítek nemovitostí v hodnotě více než 300 milionů korun.
Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?
Očekáváme desítky úspěšných obchodů měsíčně. V rámci navyšování počtu makléřů pak stálý a pozvolný růst, jelikož kvalita makléřů pro nás je a vždy bude na prvním místě.
Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?
Doposud jsme projekt financovali z vlastních zdrojů.
Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?
Aktuálně tvoří náš tým šest lidí včetně špičkových programátorů a marketéra. Již nyní jsme domluveni na spolupráci s další posilou v podobě zákaznické podpory. Práce probíhají spíše na dálku v rámci České republiky.
Plánujete expanzi?
Prvním krokem je etablování projektu na tuzemském trhu, zahraniční trhy prozatím monitorujeme a do budoucna bychom rádi expandovali.
Kde svůj startup vidíte za pět let?
Naším dlouhodobým záměrem je ztransparentnit a kultivovat český realitní trh. Jsem přesvědčen, že za pět let jsme schopni stát se pro širokou veřejnost přirozeným a výchozím bodem při prodeji nemovitosti. Lidé si již budou uvědomovat, že není důvod oslovovat přímo realitní kanceláře, když můžete nezávisle, rychle a zdarma porovnávat kvality makléřů u nás a ušetřit si tak spoustu starostí a času.
Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“?
V rámci předchozích projektů jsme solidní fuck-up zažili. Jednalo se o projekt InspireOn, jehož vizí bylo agregovat nejlepší vzdělávací materiály a inspirovat studenty. Udělali jsme však celou řadu chyb a nakonec jsme se projekt rozhodli ukončit. Na druhou stranu jsou to zkušenosti, které vás donutí dělat věci jinak, lépe. I kvůli předchozím zkušenostem se v rámci projektu FÉRmakléři.cz, musím zaklepat, fuck-up nekonal.
Diskuze k článku