Startup Týdne #62: Solidpixels, automatická tvorba webů jednoduše přizpůsobitelná brandu

Český startup Solidpixels automatizuje tvorbu webů a díky tomu umožňuje vytvořit i profesionální prezentaci značek firem na internetu. Svůj web si díky němu vytvořili tisíce lidí, aktuálně má startup několik stovek platících zákazníků, zatím jen v České republice.

Připravuje však zahraniční expanzi a soustředit se chce zejména na Spojené státy. „Chceme být globální projekt, který bude spojený s tvorbou webu tak silně, že každého automaticky napadne využít naše řešení při tvorbě webu,“ říká v rozhovoru pro TyInternety CTO Martin Hakl.

logoVedení startupu: Martin Hakl (CTO); Radek Botoš (CEO); Michaela Motyčková (CFO)

Investor: žádný

Konkurence: Squarespace, Weebly, Webnode

Založeno: listopad 2015

Vysvětlete (jednou větou) co Solidpixels dělá.

Solidpixels automatizuje tvorbu webu a umožňuje vytvořit profesionální prezentaci vaší značky na internetu.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Zaměřujeme se primárně na firmy, které to se svým brandem myslí vážně, a dokáží ocenit přínos profesionálního webu. Proto jsou u nás mnohem rozsáhlejší možnosti v nastavení vzhledu, kdy si dokáží web jednoduše přizpůsobit své korporátní identitě. Zároveň jim web plní patřičné cíle skrze funkce jako vlastní formuláře, napojení na Mailchimp, Google Docs nebo CRM Raynet.

Martin Hakl

Martin Hakl

Na kterých trzích působíte?

Aktuálně na českém trhu, ale připravujeme se na další trhy.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Již 10 let fungujeme jako digitální agentura Breezy. Za tu dobu jsme získali důvěru od největších klientů v ČR – Studio Najbrt, PPF Group, RSJ nebo Aromi. Jsou to často ti nejlepší ve svém oboru. Chtěli jsme ale zrychlit náš realizaci a automatizovat rutinní činnosti. Proto jsme se rozhodli pro nový směr a pustili se do vlastního produktu Solidpixels. Můžeme tak přinášet naše myšlenky a znalosti na jedno místo pro tisíce klientů současně.

Kolik máte zákazníků?

Tisíce lidí si již tvořilo přes Solidpixels svůj web. Z toho máme aktuálně několik stovek platících zákazníků.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Akvizice nových zákazníků za měsíc se oproti loňskému roku ztrojnásobila.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Agentury mají stále svoje místo, ale rychlost realizace hraje důležitou roli. Často i oni sami raději sáhnout po naší platformě, aby připravili novou prezentaci pro svého klienta. V automatizovaných řešeních vnímám velký potenciál.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Financování probíhá z vlastních prostředků. Maximum vydělaných peněz investujeme zpět do vývoje, marketingu a dalšího růstu.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Aktuálně máme 16členný tým a většina je přítomná v naší kanceláři v Praze nebo nově na našem „remote office“ na Kypru.

Plánujete expanzi?

Ano, připravujeme se na další země a primárně se chceme soustředit na USA.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Chceme být globální projekt, který bude spojený s tvorbou webu tak silně, že každého automaticky napadne využít naše řešení při tvorbě webu.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

První betaverze Solidpixels byla pro uživatele příliš složitá a nepochopitelná. Takže co nejdříve vystoupit z vlastní bubliny a ověřit si funkčnost s prvními zákazníky nebo díky jednoduchému uživatelskému testování. Čím více budete se zákazníky v kontaktu, tím lépe pro váš produkt.

Diskuze k článku