Startup Týdne #53: QuickJOBS, jednodenní brigády na jedno kliknutí

Příští týden oslaví český startup QuickJOBS, nástroj na nabízení a hledání jednodenních brigád, první narozeniny. Tržby má zatím na nule, podle propočtů by ale s placenou verzí (kterou zanedlouho spustí) byly na úrovni sto tisíc korun.

V březnu startup vyhrál cenu diváků na DemoDay xPortu VŠE a svůj byznys pomalu začíná startovat – aktuálně probíhá testování placené verze aplikace s vybranými zákazníky. „Po ukončení pilotu však očekáváme podobný růstový trend jako u počtu uživatelů. Počet uživatelů máme nyní přes 3500 a toto číslo každým dnem roste,“ popisuje Dalibor Herbrich, CEO a spoluzakladatel QuickJOBS, v rozhovoru pro TyInternety.

quickjobsVedení startupu: Dalibor Herbrich (CEO & spoluzaklatel); Jaroslav Procházka (Agile mentor & spoluzakladatel); Filip Woś (Graphic Designer & spoluzakladatel); Martin Menšík (FB admin & Idea maker); Eugen Pechanec (Android developer); Jakub Drabik (CTO & Software developer)

Investor: Spoluzakladatelé

Konkurence: Jednorázové práce – FB skupiny na práce, agentury; dlouhodobé brigády (mají mít v budoucnu) – na brigadu.cz, job.cz brigády

Založeno: 1.4.2016

Vysvětlete (jednou větou) co QuickJOBS dělá.

Aplikace QuickJOBS umožňuje vystavení jednorázové brigády zaměstnavatelem, okamžité odeslání inzerátu k brigádníkům a reakci na jedno kliknutí.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

V tom, co a jak děláme, zatím přímou konkurenci nemáme. Zaměstnavatelé totiž tento úkol nyní řeší např. přes seznamy v Excelu a různé kanály jako jsou sociální sítě. Naše platforma obsahuje všechno potřebné, od vystavení inzerátu, přes distribuci k lidem, jejich reakci na jedno kliknutí až po vlastní dohodu. Je to tedy vše v jednom nástroji, díky čemuž je hledání brigádníků výrazně jednodušší, a také dosah máme větší.

Dalibor Herbrich

Dalibor Herbrich

Na kterých trzích působíte?

Aktuálně se zaměřujeme na Českou republiku, protože řešení dolaďujeme, testujeme další možnosti a alternativy. Ladíme cenu a také nabíráme větší objemy brigádníků i zaměstnavatelů. Dále uvažujeme nad vstupem na Slovensko, kvůli partnerské podpoře, a další variantou je Německo, kvůli velikosti trhu.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Mlhavá myšlenka vznikla ve chvíli, kdy se můj kamarád dostal do finančních potíží a přemýšlel nad odchodem ze školy, která ho bavila. Já mu chtěl tehdy nějak pomoci, ale neměl jsem moc možností. Na studenty tedy cílíme proto, že chceme přispět k jejich větší finanční nezávislosti. Sami jsme studovali a víme, jak se dnešní student cítí ve světě, kde všechno stojí peníze. Na trhu jsme nic podobného nenašli, tak jsme se rozhodli řešit tuto potřebu sami.

Kolik máte zákazníků?

Jelikož aktuálně probíhá testování placené verze aplikace s vybranými zákazníky, tak těch platících máme pouze malý, omezený okruh. Po ukončení pilotu však očekáváme podobný růstový trend jako u počtu uživatelů. Počet uživatelů máme nyní přes 3 500 a toto číslo každým dnem roste.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Jak jsem již zmiňoval, zpoplatnění aplikace dokončujeme, takže tržby máme nyní na nule. Dosud (necelý půlrok existence s iOS verzí, Android verzi jsme vydali nedávno) bylo přes naši platformu nabídnuto k tisícovce brigád, což by v placené verzi podle našeho byznys modelu generovalo tržby pohybující se kolem 100 tisíc korun. Takže je vidět, že teprve startujeme.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Aktuálně se zaměřujeme na marketing, abychom zasáhli ještě více lidí a nabídka byla pro obě strany ještě více atraktivní. Takže to, co očekáváme a aktivně na tom pracujeme, je nárůst počtů studentů-brigádníků, stejně jako zaměstnavatelů-poskytovatelů brigád.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

První milion jsme zainvestovali ze svých soukromých zdrojů. Další investice předpokládáme financovat reinvestováním zisků, popřípadě vstupem strategického investora. Této variantě jsme také otevření.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Aktuálně nám odjel grafik pracovně do Slovinska, jinak jsme všichni v ČR. Kromě mě tým doplňuje právě onen grafik a designér Filip Woś, dále Martin Menšík, který má zkušenosti s marketingem, prací v reklamní agentuře a také přímo z cílového trhu hostesek a promotérů. Součástí týmu jsou také naši šikovní programátoři Eugen Pechanec a Jakub Drabik. Tým je otevřený i zkušeným mentorům, což potvrzuje náš další člen týmu se zkušenostmi s rozjezdem podnikání Jaroslav Procházka.

Team QuickJOBS

Team QuickJOBS

Plánujete expanzi?

Ano, pravděpodobně ještě tenhle rok plánujeme expanzi na zahraniční trhy. Nyní analyzujeme, který trh je pro nás nejvhodnější na další expanzi.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

5 let na předpověď pro startup je celkem dlouhá doba. Může se stát spousta věcí a trh může být zcela jinde. Rád bych nás viděl jako jednu z nejefektivnějších platforem na hledání brigád a možná i zaměstnanců. Výhodou naší platformy jsou recenze a hodnocení studenta, tudíž nevstupuje na trh práce jako nepopsaný list papíru, ale s viditelným „track rekordem“. Tento způsob poskytuje mnohem relevantnější informace než CV a motivační dopisy. Papír snese všechno. QuickJOBS by mohla být také platforma pro freelancery. V mnoha povoláních už nebude třeba sedět v kanceláři nebo dělat práci pro práci. Lidé budou moci být doma, s rodinou nebo na cestách a volit si práci z tržiště nabídek. Zaměstnavatelé tak ušetří nemalé prostředky a zaměstnanci budou dělat jen práci, která generuje hodnotu. Celkově si myslím, že by to mohlo přispět ke zlepšení ekonomiky naší republiky.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“?

My jsme měli velké štěstí, že se k nám již o začátku připojil mentor Jaroslav Procházka, který dost fuckupů stihl zastavit už v jejich zárodku, i tak ale nějaké samozřejmě proběhly. Například hned na začátku jsem byl připraven vyvíjet aplikaci, když přišel Jarda a přiměl mě o nějakou dobu vývoj odsunout a udělat pořádné zjišťování a testování potřeb a řešení s uživateli. Při tom jsme zjistili, že dost lidí aplikaci naproprvé nerozumí. Kdybych ho tehdy neposlechl, tak bych přišel o všechny své životní úspory a ještě bych měl aplikaci, které nikdo nerozumí.

Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Myslím si, že nejlepší způsob je již zmiňovaný mentor. Nejlepší je mít více takových mentorů, kteří si již prošli něčím podobným, čím se chystáte projít. Od začátku jsem se radil s Martinem Hausenblasem z Liftago, nyní se ptám Ondřeje Krátkého rovněž z Liftago nebo Olivera Dlouhého z Kiwi.com. Ptal jsem se mnoho dalších nejmenovaných na různé otázky a také doporučuji doplňovat mentory knihami. Myslím si, že knihy jsou úžasná příležitost k růstu, jelikož lidi tráví výzkumy desítky let a pak vám to naservírují do pár set stránkové knihy. Já osobně čtu denně a nedám na to dopustit.

Diskuze k článku