Startup Týdne #43: Whoop.de.doo, elegantní intimní a erotické pomůcky pro ženy

První letošní startup týdne je poněkud netradiční, nejedná se totiž o startup v pravém smyslu slova. Stejně netradičně jde o už veřejně poměrně známý projekt. Rádi ale píšeme o zajímavých českých nápadech s globální působností a mezi ně Whoop.de.doo vyrábějící intimní a erotické pomůcky rozhodně patří. Možná jste o něm slyšeli, teď tedy nově: s aktuálními plány, představami a prodeji.

„Mediální smrští“ tento projekt prošel už ve fázi diplomové práce, díky které jeho autorka Anna Marešová nakonec získala taky Národní cenu za studentský design. Pozornost Whopp.de.doo získal taky díky crowdfundingové kampani a portálu Zonky, kde se stal nejúspěšnějším projektem.

Zákazníků má firma kolem pěti tisíc, přičemž prodeje za poslední rok rostly o padesát procent. Anna Marešová má plány do budoucna velké, chce vytvořit globální prémiovou značku.

Ale vše postupně. „Nemám moc ráda nafouknuté bubliny, jsem příznivcem pomalého, ale stabilního vývoje. Nechci přeskočit nějaký krok,“ říká v rozhovoru pro TyInternety.

whoop.de.dooVedení startupu: Anna Marešová (founder)

Investor: Bez investora

Konkurence: Lelo, Jejoue

Založeno: firma Anna Marešová designers s.r.o. založená 2012, první produkt Whoop.de.doo 2013

Vysvětlete (jednou větou), co Whoop.de.doo dělá.

Whoop.de.doo je značka intimních a erotických pomůcek, které byly navrženy speciálně pro ženy a které ukazují, že i erotická pomůcka může působit lehce, elegantně a zároveň něžně.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Whoop.de.doo je ryze českou značkou, klade důraz na hygienu, funkci, jednoduchost a čistotu formy. Celý vývoj i výroba probíhá v České Republice, distribuce pak do celého světa. Během vývoje nových produktů byly vyvinuty nové technologické postupy při práci s lékařským silikonem, díky nimž se dosáhlo vysoké kvality, mnohem vyšší než u konkurenčních produktů. Spolupracuji také s gynekology a sexuology, se kterými jsem během vývoje konzultovala a kteří naše produkty doporučují.

Anna Marešová

Anna Marešová

Na kterých trzích působíte?

Hlavně Česká republika, prodáváme i na Slovensku a po kusech do celého světa. Programově plánujeme další evropské země.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Studovala jsem design na Fakultě umění a designu v Ústí nad Labem a měla jsem si vybrat téma diplomové práce. S tím, že bych mohla dělat erotické pomůcky, přišel jeden můj kamarád. Nejdřív jsem si myslela, že si dělá srandu, ale pak jsem se nad tím zamyslela a řekla si, že to je celkem výzva.

Tahle výzva dopadla tak, že za diplomku jsem získala Národní cenu za studentský design a spustilo to mediální smršť. A já měla pocit, že to tedy musím dotáhnout do výroby a nabídnout produkty zákazníkům. Netušila jsem, co bude obnášet začínat od nuly, bez zkušeností a bez investorů. Kromě výroby se staráme i o obchod, marketing.

Kolik máte zákazníků?

Kolem pěti tisíc.

Jaké jsou vaše prodeje a jakým tempem rostou?

Meziroční růst prodejů byl 50 procent.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Plánuji další produkty, ale zatím je nechci prozrazovat. A hlavně chci rozšířit distribuci do zahraničí.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

V roce 2015 jsem na nový produkt (Vibrátor) sháněla peníze pomocí crowdfundingu, konkrétně na Indiegogo.com. Také jsem využila půjčky na Zonky.cz.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Pobočky zatím nemáme, i když ta představa mne baví. Před třemi lety jsem měla mini kancelář s jedním stolem, teď už máme pěkné studio/obchod na pražské Letné. Ale stále jsme malinký tým. Na každodenní práci jsme čtyři a máme cca 10-16 externistů, kteří jsou různě po republice.

04_Whoop.de.doo Vibrator

Plánujete expanzi?

Plánuji, ale protože nemám moc ráda nafouknuté bubliny, jsem příznivcem pomalého, ale stabilního vývoje. Nechci přeskočit nějaký krok.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Mojí vizí do budoucna je vytvořit globální prémiovou značku, jejíž filozofií je vyrábět tam, kde byl produkt navržen. Protože se nejedná čistě o erotické pomůcky (Venušiny kuličky slouží na posílení pánevního dna), mám v plánu rozšířit portfolio i o produkty, které propojí ženskou sexualitu a zdraví.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Mám pocit, že mým fuck-upem je moje vlastnost všechno dlouze promýšlet a neustále analyzovat. Někdy je dobré s rozhodováním počkat, ale jindy mi to ubírá síly.

A další věc, kterou často podceňuji, jsou smlouvy. Postupně se učím, že chtít s někým podepsat smlouvu neznamená projev nedůvěry, ale naopak. Obě strany tak dávají najevo, že nemají v úmyslu udělat něco nekalého.

Diskuze k článku