Startup Týdne #39: Basecamp + Asana = Freelo.cz

Česká aplikace Freelo zjednodušuje komunikaci a organizaci práce malých týmů a důraz klade i na freelancery. Je vlastně spojením Basecampu a Asany, případně dalších podobných nástrojů. Na trhu jich je opravdu dost. Freelo si i tak věří – třeba v tom, že umí odhadnout uživatele v tuzemsku. 

Zatím platformu vyzkoušelo jen pár tisíc uživatelů a počet těch platících se počítá v desítkách. I tak jsme si ho do seriálu vybrali – zajímaví klienti doplňují zajímavé reference a v konkurenci se Freelo neztrácí. Potenciál tu určitě je. Startup relativně nižší čísla ysvětluje tím, že se momentálně zaměřuje zejména na rozvoj v rámci České republiky. Mezinárodní expanze je v plánu v příštím roce.

„Produkt si chceme doladit nejprve lokálně. Chtěli bychom se etablovat jako nástroj číslo jedna na řešení pracovních úkolů minimálně v České republice,“ říká Karel Dytrych. Ten taky odpovídal na otázky Těch Internetů.

freelo logoVedení startupu: Karel Dytrych, Jan Kulda, Karel Borkovec

Investor: vlastní zdroje a finanční podpora od společnosti Váš Hosting

Konkurence: Basecamp, Trello, Asana, a hromada dalších

Založeno: Spuštění aplikace: 15. 11. 2015, vývoj trval před tím cca 10 měsíců

Vysvětlete (jednou větou), co Freelo.cz dělá.

Zjednodušuje komunikaci a organizaci malých týmů nad pracovními úkoly.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Jsme Češi a známe české prostředí, komunikujeme často a otevřeně. Podle reakcí lidí to vnímáme jako jednu z výhod. Dále pokrýváme potřeby menšího týmu a volnonožců v jejich každodenní pracovní agendě, což znamená funkce jako uchovávání informací o zakázce, rozdělení úkolů mezi lidi, zjednodušujeme rozpočty a fakturace a nabízíme snadnou dohledatelnost všech potřebných dat a souborů. Zároveň nezpoplatňujeme aplikaci za počet uživatelů nebo projektů.

Karel Dytrych

Karel Dytrych

Na kterých trzích působíte?

Zatím jen v České republice, ale během roku 2017 nakoukneme i za hranice.

Jak vznikl nápad podnikat v tomto oboru?

Sami jsme podobnou aplikaci potřebovali a na trhu nebyla žádná, která by nám stoprocentně vyhovovala. Věděli jsme, že můžeme komunikaci nad úkoly posunout trochu výše.

Kolik máte zákazníků?

Freelo si vyzkoušelo už téměř 3 000 uživatelů, pravidelně ho používá 500 až 800 uživatelů a platí si ho necelých 40 uživatelů – drsný funnel.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Rosteme tempem zhruba 4 – 5 platících zákazníků za měsíc. V poslední době se to trochu zrychluje. Víme, že u aplikace našeho typu je nutné získat nějakou reputaci a důvěru. Každopádně zpětná vazba je dost pozitivní.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Chtěli bychom se ideálně dostat do bodu, ve kterém bude vývoj a provoz Freela v rovnováze s příjmy. Zatím je nutná spousta investic na všech frontách. Věříme, že se tempo růstu počtu platících zákazníků bude zrychlovat. Vše pečlivě měříme pomocí funnelů, NPS a konverzních poměrů na různých frontách.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Finance do projektu dává nejvíce Karel Dytrych a Honza Kulda. Za Karlem stojí hostingová firma, takže je kde brát finance, technologie i zkušenosti.

Karel Dytrych, Jan Kulda, Karel Borkovec

Karel Dytrych, Jan Kulda, Karel Borkovec

Jak velký je váš tým?

V současné době se o Freelo staráme ve čtyřech. Nejmladším členem je Julie, kapitánka komunikace, dále je to zkušený programátor Karel Borkovec, který řeší celý vývoj. Honza Kulda má jako UX designer na svědomí design a uživatelskou přívětivost. Také nakódoval celý front-end. Kecá nám ale do všeho. Karel Dytrych to pak celé drží v chodu. Řeší analytiku, serverovou architekturu i finance.

Plánujete expanzi?

Už se na ni velmi těšíme. Ale produkt si chceme doladit nejprve lokálně. Chtěli bychom se etablovat jako nástroj #1 na řešení pracovních úkolů minimálně v ČR.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Těžko předbíhat, co bude za 5 let. Důležitý bude první krok za hranice. Dovedeme si představit pobočku v Londýně nebo San Francisku. Řekněme, že meta vyšších tisíců platících uživatelů by se nám líbila.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Dlouho jsme přemýšleli, jestli tento moment nastal, ale nic zásadního nás během toho roku nepotkalo. Celý rok jsme rekapitulovali v našem článku na blogu, kde je krásný souhrn, co jsme si mysleli a jaká byla realita.

Diskuze k článku