Startup Týdne #126: Amio umožňující implementaci různých messengerů pomocí jedné API

Když Matouš Kučera před třemi lety koukal na prezentaci Marka Zuckerberga o budoucnosti Messengeru, uvědomil si, že to není jediné médium, které lidi používají na komunikaci. A proto se se svým týmem pustil do vývoje Amio, díky kterému může vývojář implementovat všechny „messengery“ dohromady.

„Od začátku jsme vše plánovali s vizí, že se staneme leaderem v oblasti B2C komunikace. Za pět let bychom měli být tzv. „no-brainer“ řešení pro to, když chcete postavit a automatizovat komunikaci se zákazníky,“ popisuje Kučera v rozhovoru pro Tyinternety.

Vedení startupu: Matouš Kučera (CEO), Jan Donátek (CTO), Karel Tochelt (dev)

Investor: Startup Wise Guys

Konkurence: Twilio, Microsoft Bot Framework, Smooch.io

Založeno: 2017

Vysvětlete (jednou větou), co Amio dělá.

Amio je technologie, která integruje všechny messengery dohromady a umožňuje firmám a vývojářům snadno a rychle nasadit řešení na těchto komunikačních kanálech.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Náš core tým tvoří vývojáři. Z vlastní zkušenosti víme, jak složité někdy bývá implementovat rozhraní třetích stran. V Amio se zaměřujeme na jednoduchost a přímočarost jak dokumentace, tak samotného API.

Matouš Kučera

Na kterých trzích působíte?

Pro validaci jsme si zvolili český a slovenský trh, kde je i většina našich zákazníků. Nyní jsme přesunuli celý tým do Litvy, kde jsme v akcelerátoru Startup Wise Guys. Proto naši pozornost momentálně upíráme na pobaltské země. Máme ale i zákazníka například z Barmy.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Tuto myšlenku nám doslova před třemi lety vnukl Mark Zuckerberg, když prezentoval budoucnost Facebook Messengeru a co vše přes něj půjde dělat. Pak jsme si uvědomili, že Facebook Messenger není jediné médium, které používáme pro komunikaci. To nebylo daleko k tomu si domyslet, že namísto toho, aby vývojář implementoval každou platformu zvlášť, může dostat jedno rozhraní pro všechny najednou.

Kolik máte zákazníků?

Momentálně máme 6 platících zákazníků.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Tržby za minulý rok přesáhli jeden milion korun.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Náš cíl pro příštích 18 měsíců je překonat hranici 30 tisíc eur v rekurentních tržbách za měsíc (MRR).

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Původní běh firmy jsme investovali z vlastních financí a vygenerovaných tržeb. Momentálně jsme získali první investici od Startup Wise Guys – akcelerátoru, ve kterém jsme v jejich tříměsíčním programu.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

Náš tým čítá pět lidí. Hlavní sídlo máme v pražském akcelerátoru xPort, který působí pod záštitou VŠE. Momentálně jsme ale v Litvě. Jeden kolega s námi dokonce pracuje remote.

Plánujete expanzi?

Expanzi právě uskutečňujeme.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Od začátku jsme vše plánovali s vizí, že se staneme leaderem v oblasti B2C komunikace. Za pět let bychom měli být tzv. „no-brainer“ řešení pro to, když chcete postavit a automatizovat komunikaci se zákazníky.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Po pravdě nejsem příznivcem adorování tzv. „fuck-upu“. Samozřejmě, že problémy vždy nastanou a je důležité se z nich poučit. Nás samotné potkalo spoustu zvratů i nemilých situací. Nicméně žijeme v části světa, kde téměř ani ta největší překážka nemůže znamenat vážné ohrožení.

Abych to přiblížil, ve stejném batchy s námi pracuje startup z Jemenu, který pracuje na řešení pro neziskové humanitární organizace. Ti, aby se sem vůbec dostali, museli překročit několikrát válečnou linii, přistát v Turecku, dostat se do Evropské unie, vysvětlovat proč potřebují startup víza a tak dále. Pokud chcete nějaký fuck-up, oni jsou ti, kteří o nich mají největší právo hovořit.

Diskuze k článku