Startup Týdne #124: Roivenue zefektivňující investice do marketingu

Roivenue dává možnost na jednom místě a s jednou logikou vyhodnocovat veškeré marketingové kanály. Každá aplikace, každý marketingový kanál používá vlastní měření, porovnávat je mezi sebou a alokovat do nich svědomitě rozpočet je bez pokročilé datové analytiky nadlidský úkol.

Roivenue právě toto nabízí, vyhodnocuje a zefektivňuje investice do marketingu pomocí pokročilých statistických metod, jako je třeba atribuční modelování, a dává jednotný přehled o výdajích a jejich návratnosti.

Aktuálně firma působí v Česku, na Slovensku, ve Velké Británii, Polsku či Rumunsku a loni dosáhla tržby na úrovni devíti milionů, což znamenalo růst o 100 procent. Letos chce svoje MRR zpětinásobit a do budoucna plánuje expanzi zejména do Německa, Nizozemí, Francie a Španělska. Na otázky Těchinternetů odpověděl Pavel Šíma, CEO.

Vedení startupu: Pavel Šíma (CEO)

Investor: Pale Fire Capital

Konkurence: Google Analytics 360, Visual IQ, C3 Metrics, Adobe Analytics, Datalicious, Google Attribution

Založeno: Leden 2018 (předtím fungovalo pod hlavičkou agentury Cross Masters)

Vysvětlete (jednou větou), co Roivenue dělá.

Díky integraci marketingových dat na jedno místo a data-driven atribučním modelům pomáháme marketérům s lepší realokací budgetu mezi marketingové kanály, jednoduše, aby se stejným rozpočtem zahráli lepší písničku.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Roivenue nabízí více než ostatní konkurenti, konkrétně v těchto třech oblastech:

  • CLV Atribuce: Klienti mohou prozkoumat celou cestu zákazníka od prvního touchpointu až po dlouhodobou hodnotu klienta.
  • Několik modelů data driven atribuce a možnosti customizace: Naši klienti si cení možnosti vybrat si z několika modelů datové atribuce a přizpůsobí si výpočty atribučních strategií.
  • Datový export a integrace: Veškerá vaše data můžete propojit s libovolným BI systémem jako jsou Power BI, Tableau, Google Data Studio a další.

Pavel Šíma

Na kterých trzích působíte?

V Česku a na Slovensku, ve Velké Británii, Polsku a Rumunsku.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Technický co-founder Jan Hornych pracoval léta pro Monster a jiné americké giganty, kde využíval data mining na automatizaci marketingových programů a řízení ROI. Celou dobu mu ale vrtalo hlavou, jak by bylo skvělé, kdyby takové problémy mohl vyřešit pro více společností najednou. Jakmile opustil korporátní svět a našel spoluzakladatele, začali spolu vedle agenturní práce vyvíjet produkt. O čtyři roky později se Roivenue osamostatnilo a přerostlo „mateřskou“ agenturu.

Kolik máte zákazníků?

Šestadvacet.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Devět milionů revenue za minulý rok, což je přesně stoprocentní nárůst oproti roku 2017.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Letos chceme zpětinásobit MRR (měsíční tržby z licencí).

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Seed investici 15 milionů korun od Pale Fire Capital – Jan Barta, David Holý a Dušan Šenkypl [dalších 40 milionů jsou opce vázané na obratové milníky společnosti – pozn. redakce].

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

V našem týmu máme 30 lidí – v Česku, Británii a Polsku, ale největší porce je v Praze.

Plánujete expanzi?

Do budoucna plánujeme expanzi do západní Evropy, hlavně Německa, Nizozemí, Francie a Španělska. Jakmile se usadíme v Evropě, budeme zvažovat další kontinenty.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

V rukách tisícovek marketérů.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Těsně před raisnutím seed fundingu nám málem došli vlastní peníze zakladatelů. Celý projekt tak mohl zkrachovat. Vyhnout se tomu dá jedině tím, že se fundraising vezme zodpovědně, vyhradí se na něj dost času (nám to trvalo rok a půl) a osloví se velké množství fondů (v našem případě 250).

Diskuze k článku