Startup Týdne #110: Sense Arena, tréninková VR platforma pro hokejisty s investicí i od hráče NHL

Syn Boba Tetivy hraje hokej a samotný způsob, jakým probíhají tréninky ho inspirovala k tomu, aby posunul trénink, a především herní myšlení, dál. Rozběhl proto Sense Arena – tréninkovou platformu pro hokej, ve které se pomocí virtuální reality přenese hráč do prostředí zimního stadionu a může trénovat své hokejové dovednosti a herní myšlení.

„Chtěl jsem podpořit český vynález a svým jménem mu pomoci získat důvěru u hráčů i týmů. Je to supr tréninková pomůcka a sám jsem se při používání pěkně zapotil. Ta technologie a reálnost prostředí jsou úžasné. A to je zatím jen polovina toho, kam až je možné Sense Arénu dále rozvinout,“ říká dvojnásobný vítěz Zlaté hokejky a jedna z největších hvězd NHL hrající za klub Boston Bruins David Pastrňák (na úvodní fotce). Ten společně s Alešem Volkem, majitelem jedné z nejvýznamnějších českých hokejových agentur, investoval do Sense Areny a oba v ní tímto získali minoritní podíl.

V Česku již Sense Arenu využívají jako doplněk tréninku Bílí Tygři Liberec, nově také Jihlavská Dukla a diagnostickou část i Rytíři Kladno. Ve Spojených státech jsou dvě instalace v Colorado Springs Tigers a před podpisem je dohoda o instalaci Sense Areny pro organizaci Washington The Little Caps. Na dotazy o startupu odpovídal Bob Tetiva.

Vedení startupu: Bob Tetiva (zakladatel a project director)

Investor: Miton Circus

Konkurence: V jiném sportu STRIVR, MiHiepa Scout

Založeno: 2017

Vysvětlete (jednou větou), co Sense Arena dělá.

Sense Arena je tréninková platforma pro hokej, ve které se pomocí virtuální reality přenese hráč do prostředí zimního stadionu a může trénovat své hokejové dovednosti a herní myšlení.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Doposud stále nemáme na světě konkurenci. Existuje několik málo společností, které pracují na podobném nástroji, ale pro jiný sport jako fotbal, kriket, americký fotbal, baseball.

Bob Tetiva

Na kterých trzích působíte?

Sense Arena je dostupná v Evropě a v Severní Americe. Hlavní sídlo máme v Praze, vývojovou kancelář v Brně a obchodní pobočku v Bostonu.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Je to propojením know-how z technologické oblasti, tzn. virtuální reality, a ze sportu. Můj syn hraje hokej, a to jakým způsobem probíhají tréninky a příprava mladých hokejistů mě inspirovalo k tomu, posunout trénink, především herního myšlení, dál.

Kolik máte zákazníků?

Máme realizováno 8 instalací. 6 v Evropě, 2 v USA.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Toto zatím oficiálně neuvádíme, komerční spuštění služby proběhlo až teď v říjnu.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Pracujeme na vytvoření obchodního týmu a existující vývojový tým pokračuje na vývoji platformy jak v oblasti obsahu, tak dalšího technického zdokonalení.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Ano, máme investory, jednak angel investora, pak skupinu Miton Circus a máme nyní i otevřené investiční kolo zaměřené na postavení obchodní organizace v USA.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

Máme 11 FTE (full-time equivalent) lidí, z toho devět v Česku a dva ve Spojených státech.

Plánujete expanzi?

Ano, vše záleží na prodejích a vstupu dalšího investora.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Naším cílem je uspět s ledním hokejem, kde nám velmi pomáhá fakt, že je Česká republika v tomto sportu světově známá, ale chceme expandovat i do dalším sportovních odvětví, např. do basketbalu.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Většinou to je objevování slepých uliček. Když vytváříte něco, co na světě nikdo jiný nemá, musíte zákonitě několikrát šlápnout vedle. Já vždy ale říkám: „Kdyby to bylo jednoduché udělat, už to existuje!“

Diskuze k článku