Startup Genster, řešící nechuť mužů k nakupování, získal prvního investora Vojtu Ročka

Český startup Genster po více než roce ostrého provozu získává svého prvního investora, kterým je startupový matador na českém trhu Vojtěch Roček.

Genster, náš Startup Týdne #93, který přesel od nevinného vtípku k podnikání, je první online nákupní a stylingová služba pro muže v České republice. Založen byl v roce 2017 bývalou mediální manažerkou Unileveru Michaelou Kloudovou a spoluzakladatem grafického studia Ask designers Ryanem Colem.

Jsem hrozně ráda, že do nás investoval právě Vojta, protože má nejen ohromné zkušenosti, ale zároveň nás sleduje od samého začátku, takže ví, čím vším jsme si za rok našeho provozu prošli,” komentuje investici Kloudová.

Michaela Kloudová

Vojta Roček je známou osobou české startupové scény. Stojí za českým analytickým startupem Stories, který byl v minulém roce koupen americkým HR gigantem Workday, předním poskytovatelem cloudových řešení pro finance a lidské zdroje. Předtím pracoval na pozici Business Intelligence Directora ve venture fondu Rockaway Capital Jakuba Havrlanta.

Genster má všechny aspekty pro mě zajímavého projektu – silný tým, zajímavý trh a dobrý produkt. Foundeři Míša s Ryanem a Petr Filipec tvoří exekučně silné trio, fashion v onlinu je rostoucí trh a Genster elegantně řeší jeho dva největší problémy – výběr a logistiku,“ říká Roček.

„V minulosti jsme museli náš růst brzdit kvůli nedostatku finančních prostředků. Investici tak použijeme na stabilizaci cashflow a podporu dalšího růstu,” dodává spoluzakladatel Cole.

Genster sází na to, že muži často nemají rádi nakupování oblečení. Po krátkém telefonátu stylistky vyberou a nakoupí oblečení a vše zašlou až domů či do práce. Klient si vše pohodlně vyzkouší a nechá si jen to, co se mu líbí. Zbytek prostě pošle zpět. Mezi klienty služby Genster patří nejen známí čeští startupisté jako Honza Řežáb (Socialbakers) či Jirka Psota (Yieldigo), ale i úspěšní manažeři jako Adam Liška, který letos kandiduje na Manažera roku.

„Za 16 měsíců ostrého provozu jsme oblékli již více než 350 mužů. Přibližně 60 % mužů se k nám vrací a Genster Box si objednávají 3 – 4x do roka,” shrnuje dosavadní výsledky projektu Kloudová.

Online nákupní služby pro muže nejsou ve světě žádnou novinkou. Při tvorbě startupu Genster se Kloudová s Colem také inspirovali v zahraničí, kde podobné projekty už mají mnohaletou historii. Zatím nejúspěšnější z nich, americký Stitch Fix, vstoupil na burzu v létě roku 2017 a jeho hodnota se vyšplhala na 2 miliardy dolarů.

Diskuze k článku