Startup EMU měří náladu v českých firmách, od investorů už získal 20 milionů

Blbá nálada je problém, se kterým se potýká řada firem. Někdy přitom stačí málo, aby se atmosféra vyčistila a lidé byli spokojenější. Český technologický startup EMU (Employee Mood Up) nabízí řešení, jak identifikovat a jednodušeji řešit problémy zaměstnanců, které jsou logicky často skryté.

EMU vyvinul aplikaci, která adresně či anonymně sbírá data o náladě a emocích v kanceláři, přináší ucelenou zpětnou vazbu a dokáže efektivně zvednout spokojenost jedince i celého týmu. Služba je tak užitečným pomocníkem jak pro manažery, pro které znamená detailnější přehled o jejich týmu, tak pro samotné pracovníky, kterým nabízí kýžené řešení jejich frustrací, na něž by jinak mnohdy nebyl prostor nebo čas.

„EMU jsme vytvořili jako řešení problému, se kterým se firmy setkávají běžně: výpověď podal kolega, u kterého to “nikdo” nečekal. Až v tu chvíli se ukazuje, že byl vlastně po dlouhou dobu s něčím nespokojený, což vedlo k jeho frustraci a nakonec i odchodu z firmy. O tom, zda člověka něco v práci trápí, nemají často ponětí ani kolegové u vedlejšího stolu – natož pak zaneprázdnění manažeři. Nemluvě o tom, že řešit příčiny nespokojenosti je ještě složitější. A proto vzniklo EMU,” vysvětluje Michal Bako, zakladatel EMU.

Michal Bako

V pilotním režimu už EMU pomohlo několika firmám včetně Českých Radiokomunikací, do ostrého provozu pro širší veřejnost vstoupí v květnu tohoto roku. Celková výše investice do projektu zatím dosáhla 20 milionů korun, které do EMU vložila skupina angel investorů, v čele s Radkem Švecem.

Aplikaci pomohlo utvořit 8 tisíc nálad a podnětů

EMU funguje jako mobilní aplikace a webové rozhraní. Prostřednictvím jednoduchého systému smajlíků s možností dobrovolně přidat další informace mohou zaměstnanci sdělit, jak se v práci cítí, co je aktuálně trápí a jaké mají návrhy na zlepšení situace. Zároveň pak v reálném čase vidí, jak s tímto podnětem firma naloží a zda má nějaký reálný dopad.

„V rámci pilotního provozu jsme sesbírali přibližně 8 tisíc nálad a podnětů, ale také přímou zpětnou vazbu našich zákazníků na EMU, díky které jsme aplikaci výrazně vylepšili,” říká k tomu Bako.

„Porozumět potřebám našich kolegů a přicházet s adekvátními řešeními jejich požadavků pro nás bylo vždy naprosto prioritní, ale na trhu dosud neexistovalo řešení, které by nám v plné šíři poskytlo to, co skutečně hledáme. To ale změnilo EMU. Jsem rád, že jsme jako jedni z prvních mohli vyzkoušet tuto službu, která podle mého názoru pomůže firmám k větší spokojenosti napříč týmy. Stejně tak, jako se to povedlo u nás,” uvádí Luboš Tejkl, personální ředitel společnosti České Radiokomunikace, ve které spustili pilotní provoz EMU v několika týmech a v květnu jej rozšíří na celou společnost.

Vývoj, který nikdy nespí

EMU je sice momentálně plně připravené na ostrý provoz, to však neznamená, že je jeho vývoj u konce. „Nově získaná data nám pomáhají EMU vylepšovat každým dnem. Do produkčního provozu proto už brzy uvedeme funkce založené na sofistikovaných matematických modelech, které budou schopné dát na první pohled nesouvisející informace do kontextu, interpretovat je manažerovi nebo dokonce predikovat další vývoj. Už dnes jsme pro nastavení automatických upozorňování využili predikce za pomoci neuronových sítí,” říká externí konzultant EMU a odborník na matematickou socio-dynamiku Doc. Milan Krbálek PhD. z katedry matematiky Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské v Praze.

Diskuze k článku