Startuje Bileto, další projekt s Jakubem Havrlantem v zádech

Za startupem stojí Havrlantova skupina Rockaway. A Bileto je jeho další aktivita kolem vlaků. Mnohem větší peníze totiž nasypal do LEO Expressu. „Jízdenkový business potažmo celé cestování je obor, který ještě stále čeká na svůj disrupt moment. Na druhou stranu má extrémně vysoké bariéry vstupu. Vstup do LEO Express mi umožnil rychleji pochopit celý obor, ve kterém je pro online business velký potenciál,“ vysvětluje Jakub Havrlant.

Bileto dokáže na základě uživatelského dotazu zjistit nejvhodnější vlakové spoje, aktuální ceny jízdenek i volnou kapacitu ve spoji. V dalším kroku umožní koupit lístek jakéhokoliv dopravce a odešle Bilet s informacemi o jízdenkách: „Bez ohledu na počet přestupů nebo dopravců dostane zákazník jeden e-mail se vším potřebným k cestě, “ vysvětluje Jiří Psota, CTO Bileta.

Bileto

Projekt je aktuálně spuštěn v testovací verzi a přístupný pouze uživatelům, kteří se registrují. „Naším cílem je, aby nákup lístku byl co nejjednodušší a intuitivní, takže počítáme s tím, že na základě zpětné vazby od uživatelů, budeme produkt upravovat,“ dodává Psota.

Otázku jízdních řádů, kvůli kterým se u nás vedou soudní spory, vyřešilo Bileto ve stylu chytré horákyně: pracuje s daty z více zdrojů, které jsou mu dostupné. „Věříme, že data jízdních řádech mají veřejnou povahu a je jen otázka času, než budou zpřístupněna. Když jsme ale sledovali soudní řízení, došlo nám, že může jít ještě o běh na dlouhou trať, tak jsme začali hledat jinou cestu,“ vysvětluje šéf produktu Jan Antonín Kolář.

Spolu se startem testovacího provozu oznámilo Bileto i spolupráci se společností Seznam.cz. Detaily spolupráce budou upřesněny až v následujících dnech. Každopádně detaily ohledně Bileta prozradí sami tvůrci na dalším StartupCampu.