Soutěž API Mashup se vrací v novém designu a s novými funkcemi

Web soutěže API Mashup web prošel zásadním redesignem a měl by nyní plnit i další funkce. „Stránky budou nově dávat rostoucí API komunitě nejen zpětnou vazbu od našich poradců, ale také příležitosti k rozšiřování svých týmů. Spojili jsme se s rychle rostoucím IdeasWatch – komunitou více než pěti tisíc podnikatelů a vývojářů,“ říká zakladatel soutěže Pavel Čurda. Další novou službou je newsletter, měsíční přehled nejžhavějších API na trhu, a novinkou je i pravidelné publikování API týdeníku.

Pro vývojáře nadšené do všeho kolem API je zde také možnost stát se v rámci komunity ambasadorem ve své domovské zemi nebo jiné lokalitě. Výměnou za osvětu a šíření novinek získají zapojení „vyslanci“ přístupy k různým zdrojům v rámci speciálních partnerských nabídek a členství v týmu API Mashup.

Kromě Googlu, jehož API jsou vývojáři využívaná vůbec nejčastěji, je mezi partnery také Twilio, hlavní poskytovatel API v oblasti voice/SMS, nebo blog ProgrammableWeb. Mezi porotci najdete Esther Dyson, světovou celebritu mezi angel investory, Jakuba Nešetřila z fenomenálního českého startupu Apiary.io, Gillian Muessig, zakladatelku SEOmoz, hlavního editora TheNextWeb Martina Bryanta a editora ProgrammableWeb Adama DuVandera, Roba Spectre z Twilio či API evangelistu Kin Lane.

Program probíhá opakovaně po celý rok a je určený primárně pro vývojáře z Evropy, kteří se nebojí angličtiny. Cílem soutěže je dát autorům dobrých internetových projektů (minimálně ve fázi prototypu) využívajících nějaké API možnost zhodnotit komerční potenciál díky radám od zkušených mentorů a investorů, a případně jim otevřít cestu do některého z akcelerátorů. Kromě toho pomůže získat chybějící členy do týmu a mentory z oblastí, které týmy potřebují.