Slovenské chytré světlo Goldee startuje parádní kampaň v USA

Konkrétně jde o Goldee Light Controller, který Goldee ode dneška propaguje v USA vlastní crowdfundingovou kampaní na www.getgoldee.com. Tým už ji několik týdnů finišuje přímo v San Francisku, kde také sbírá zpětnou vazbu. Podívejte se na moc hezké video, které produkt i celou firmu představuje, a hned v tom budete mít jasněji (a možná se vám rozsvítí úplně):

Cílem je v rámci kampaně získat 100 tisíc dolarů, které umožní nastartovat výrobu. V jejím průběhu si bude možné zařízení předobjednat za 249 dolarů, později se oficiální cena zvýší na 349 dolarů. Pokud se cíl podaří naplnit, mohou první zájemci očekávat svůj Goldee Light Controller v létě příštího roku.

Největší změna od vynálezu žárovky?

Chytré funkce zahrnují Sunrise Alarm, který simuluje východ slunce pro snazší vstávání, Sleep Timer, který tlumí světlo tak, aby připravil tělo na správný spánek, nebo Night Mode, který sám rozsvěcí a zhasíná neagresivní tlumené světlo pro noční „procházky“ po domě. Stejně tak Goldee vypne všechna světla po odchodu posledního člena domácnosti, při delší dovolené naopak simuluje běžný život. Samozřejmostí je snadné ovládání s pomocí gest.

Systém funguje i s běžnými žárovkami, pro plné využití potenciálu je ale třeba sáhnout po chytrých LED světlech jako Philips hue, LIFX nebo iLumi. I ty je možné od Goldee získat, a to pro jednu nebo čtyři místnosti. Aplikaci pro chytrý telefon, která spolupracuje právě se světly Philips hue, už společnost představila nedávno a dočkala se pokrytí i na TechCrunchi.

„Pokud jde o to, jak lidé komunikují se světlem, od vynálezu žárovky se toho moc nezměnilo. Až doteď. Goldee navždy mění způsob, jak interagujeme se světlem, a jak světlo interaguje s námi,“ nešetří silnými slovy Tomáš Baran, CEO a zakladatel firmy.

Slovenské světlo na konci tunelu

O projektu, tehdy ještě pod názvem Goldenfish Lighting, jste mohli slyšet už třeba v rámci loňského Startup Weekendu v Bratislavě, který pro nás tehdy pokryl Lukáš Hudeček. A už tehdy to byl horký kandidát na vítězství. Dnes má košický tým přes deset lidí, další desítky externistů i první investici.

Ještě před samotným Controllerem bude spuštěna také Lighting Library, knihovna dynamických světelných scén. Ta bude přístupná i umělcům světla z celého světa, kteří budou moci na tvorbě světelných scén vydělat a každý uživatel Goldee si bude moci tyto scény stáhnout. V plánu je též intenzivnější spolupráce s architekty a firmami, které se zabývají stavbou rodinných domů či bytů, a také s hotely.

Nynější kampaň míří na osm trhů: USA, Kanadu, Austrálii, Británii, Německo, Holandsko a tak trochu z patriotismu i na Česko a Slovensko. „Náš primární trh nicméně představují Spojené státy. Je větší, jednotnější, konzumnější a emotivnější. Evropský trh je naopak konzervativnější a příliš spořivý. Zatímco běžný Slovák se při nákupu produktu velmi často ptá, jak mu ušetří peníze, typický americký zákazník se ptá, jak mu ušetří čas nebo zvýší komfort,“ říká Baran.