Respond bojuje s reklamní slepotou akčními tlačítky

První reklamní banner se v kyberprostoru zrodil už před sedmnácti lety a průkopníci současných bannerů se kdysi mohli pochlubit proklikem okolo 78 procent. Uživatelé se nicméně postupně naučili přítomnost online bannerů do značné míry odfiltrovat a jejich CTR od té doby neustále klesá.

Bannerová slepota postupně bannery vytlačuje

Mnohé výzkumy ukazují, že právě online marketing je nejvíce ohrožený reklamní slepotou uživatelů, kteří zvládají ignorovat reklamu na internetu o poznání více než v jiných médiích. Jak už v roce 2007 podotkl webový specialista Jakob Nielsen o současné internetové populaci: „Uživatelé se téměř nikdy nedívají na nic, co vypadá jako reklama.“

Bannerová slepota, v angličtině banner blindness, se stala realitou, s níž musí online marketing i online vydavatelé počítat. Výzkumy ukázaly, že nejúčinnější jsou bannery, které jsou dobře zakomponované do daného webu, jsou tematické a mají malé formáty, případně využívají video.

Nová služba Respond teď ale naznačuje, že lze jít i jinou cestou. Bannery nahrazuje kompaktnějšími tematickými reklamními tlačítky s výzvou k akci.

Jak Respond funguje

Online vydavatelům Respond umožňuje zpeněžit obsah stránek tak, že k jejich webovému obsahu automaticky přiřazuje vhodná reklamní tlačítka. Vydavatelé webových stránek a blogů používají službu zcela zdarma. Zaplaceno pak dostanou za každou konverzi a to údajně celých 70 procent z příjmu za danou reklamu. Příjmy pocházejí od marketérů, kteří službu využívají k šíření svých brandovaných tlačítek.

Řekněme, že máte například svůj vlastní cestovatelský blog a napíšete článek o své návštěvě New Yorku. Algoritmus služby Respond automaticky tento obsah detekuje a přiřadí k němu odpovídající reklamní tlačítko, například vybrané cestovní agentury pořádající zájezdy do USA. Algoritmus umí rozpoznat také IP adresu vydavatele a reklamní tlačítka tak může přiřadit i na základě místa vašeho bydliště.

Začít používat službu Respond je pro vydavatele webového obsahu stejně jednoduché jako například přidat na své stránky tlačítko Facebook Like nebo Google Adsense. Stačí vyplnit registrační údaje a následně zkopírovat kus kódu na vybrané místo do šablony webu. Na stránky vydavatele přitom nejsou kladeny žádné speciální požadavky, pokud jde o design a podobně.

Nenásilná kontextová reklama

Nápad na vytvoření služby Respond se zrodil v září 2010. Spoluzakladatelé Andrew Dobson a Guy Cookson z Británie ze své praxe věděli, že neustále padající CTR standardních bannerů je aktuálně velkým problémem online marketingu.

Serveru The Next Web Cookson sdělil: „Všimli jsme si, že vydavatelé používají pro své nejdůležitější záměry call-to-action tlačítka – koupit, zaregistrovat se a podobně. A tak se zrodil nápad využívat kontextuální call-to-action tlačítka pro reklamu.“ Zároveň podle něj platí, že kvalitní webový obsah by neměl být doprovázen rušivou reklamou.

„Reklama umístěná přímo v textu je poměrně populární, ale může být rušivá pro návštěvníky a může být vedlejší efekt, kdy se odkazy jeví jako sponzorované. Tlačítko Respond je kontextové, ale je umístěné mimo samotný obsah (typicky tam, kde najdete i tlačítko Facebook Like). To respektuje rozdíl mezi redakčním textem a reklamou a umožňuje vydavatelům uchovat si celistvost obsahu.“

Marketingovou důvěru do rukou inovátorské služby Respond už vložilo i mnoho význačných značek, například společnosti Nike, Casio, Nokia nebo Disney. Na palubě už je přes sto padesát firem, převážně z Velké Británie. Cookson s Dobsonem plánují rozšířit službu brzy i mezi marketéry se sídly v USA a Austrálii.

Via TNW