Reservio získalo investici od Webnode, používají ho už ve 40 zemích

O aktivitách Webnode jsme se rozepisovali už při naší poslední brněnské „inspekci“, o plánech na spojení sil s Reserviem jsme ale tehdy ještě mluvit nesměli. Nyní ale konečně oficiálně: společnost Webnode AG, provozovatel globálně úspěšné služby Webnode.com, podpořila investicí český startup Reservio, vítěze loňské StarCube Show. Po službě Survio tak jde o další investici Webnode do mladého brněnského startupu.

Reservio.cz umožňuje českým firmám i živnostníkům přijímat objednávky přes internet. Důraz klade na snadné použití bez nutnosti instalace. Webnode získá za svou sedmicifernou investici ve společnosti 48procentní podíl.

„Partnerství se světově úspěšnou službou Webnode umožní našemu rezervačnímu systému rychlejší expanzi do zemí celého světa, kde má již Webnode silnou pozici,“ uvedl Boris Bošiak, CEO firmy Reservio. V dubnu 2013, dva měsíce po uvedení veřejné betaverze, má již služba aktivní uživatele ve 40 zemích světa. Kromě Česka a Slovenska jsou to i země jako Vietnam nebo Indie.

„Projekt Reservio.com je výborným rozšířením našeho internetového portfolia,“ komentoval synergii Vít Vrba, ředitel společnosti Webnode. „Stejně jako Webnode je i Reservio zaměřené na malé a střední podnikatele a nabízí jim službu důležitou pro jejich podnikání. Už od začátku má projekt globální ambice a mladý, kreativní tým.“

Češi na internetu služby hledají, ale zatím nemohli objednávat

Objednat se po telefonu k zubaři, kadeřníkovi nebo na masáž může být stresující. Domlouvání termínu přes sluchátko je neefektivní a obě strany zdržuje. Velké firmy proto už před deseti lety začaly přecházet na internetové rezervační systémy. „Pro malou firmu je ale naprogramováni a implementováni vlastního systému komplikované a příliš nákladné,“ říká Bošiak. „Náš systém je naproti tomu jednoduchý. A pro běžné použití zcela zdarma.“

Většina Čechů (84 % internetové populace) už si na hledání služeb přes internet zvykla, jak dokládají statistiky ČSÚ. Malé firmy a jednotlivci ale dosud nemohli svým zákazníkům nabídnout kvalitní a jednoduché objednání služeb přes internetové stránky. I proto je zatím podíl objednání služeb přes internet mnohem nižší (44 %). Pro návštěvníky stránek je totiž stále jednodušší najít si číslo a provozovateli zavolat.

„Provozovatel, například kadeřnictví, má na svých internetových stránkách tlačítko Rezervace online. Po kliknutí si zákazník vybere, o jakou nabízenou službu má zájem a který dostupný termín mu vyhovuje,“ vysvětluje Pavel Kasík, spoluzakladatel Reservia. „Nakonec zadá svůj e-mail nebo telefon a rezervace je hotová.“