Rekola mají na zavřeném Libeňském mostě úspěch, využívají je stovky lidí denně

Praha v polovině ledna nečekaně zavřela Libeňský most, čímž způsobila řadu dopravních komplikací. Na most přes Vltavu spojující Libeň s Holešovicemi mohou pouze pěší a cyklisté, tramvaje a auta mají vjezd zakázaný. Přejetí nicméně okamžitě začal usnadňovat bikesharing Rekola, který k oběma stranám mostu přistavil krátce po uzavírce svá růžová kola.

Rekola začala navážet svá kola k mostu postupně, ale po deseti dnech provozu hlásí obrovský zájem. Růžová kola přejela Libeňský most už 1868krát. „Ohlasy jsou velmi pozitivní. Lidé nám píší na sociální sítě, e-mailem, volají na infolinku, nebo si odchytávají naše servismany, a to jen proto, aby nám poděkovali. Pokud bude zájem nadále takto stoupat, plánujeme počet kol navýšit,“ říká Magda Zicháčková, koordinátorka pražského provozu Rekol.

Rychle a zdarma

S Odborem dopravy Městské části Prahy 7 a Technickou správou komunikace hlavního města Prahy navíc nyní Rekola řeší, zda by bylo možné umístit mobilní cyklostojan také k tramvajové zastávce Dělnická. Právě ta je totiž uzavírkou Libeňského mostu ovlivněna a kola tak najdou využití i tam.

Aktuálně je u Libeňského mostu 21 růžových kol. V pracovním dni je lidé využijí až 375krát a číslo se stále zvyšuje. Výhoda je, že prvních patnáct minut je možné kolo díky partnerovi Rekol, firmě Hello Bank, využít zdarma. Zhruba pětiminutové přejetí mostu je tak bezplatné. Stačí se jen registrovat v aplikaci.

„Náhradní cyklodoprava na Libeňském moste má smysl. Těší nás, že nám to uživatelé dokazují každý den,“ dodává Zicháčková. Rekola musela kvůli náhradní dopravě začít svou jarní sezonu o něco dříve, nicméně do dalších částí Prahy se naplno vrátí opět až 21. března. To stejné platí pro Brno, České Budějovice, Olomouc a Teplice. Půlroční testovací provoz začne v březnu v Liberci.

Diskuze k článku