Rekola expandují do osmého města, Frýdek-Místek provoz spolufinancuje

Největší provozovatel bikesharingu v Česku Rekola k 1. září spustí testovací tříměsíční provoz ve skoro šedesátitisícovém Frýdku-Místku. Do ulic města umístí na 60 růžových sdílených kol, které si budou moci lidé půjčovat až do 30. listopadu 2018. Rekola v současné době úspěšně působí v Praze, Brně, Olomouci, Českých Budějovicích, Teplicích, Liberci a Ostravě.

Ke spuštění provozu dochází v úzké spolupráci s městem. To se ostatně společně s Rekoly na provozu finančně podílí. Teprve na základě anonymizovaných dat o využívání Rekol ve Frýdku-Místku město rozhodne, jak a zdali bude v budoucnosti s bikesharingem pokračovat a zároveň vyhodnotí, v kterých místech by mělo dojít ke zlepšení cykloinfrastruktury.

S testovacím provozem má společnost již četné zkušenosti. Stejný princip fungoval na Kladně a funguje nyní v Liberci i v Ostravě. “​Data z provozu nám jasně ukazují, že pokud mají občané příležitost jezdit po městě na kole, využívají kolo jako dopravní prostředek velmi často. I několikrát denně. Ve Frýdku-Místku byl magistrát vždy nakloněný cyklistům a jsme rádi, že se společně zkusíme městskou cyklistiku lidem přiblížit ještě víc,”​ říká Vítek Ježek, zakladatel a ředitel firmy Rekola Bikesharing.

Rozdílné fungování oproti Ostravě

V testovacím provozu nebude možné jezdit na kolech až do Ostravy. “​Systémy budou zatím oddělené. Ovšem pokud budeme v obou městech pokračovat i po skončení testovacích provozů, budeme se snažit službu propojit,​” objasnil Lubomír Fridrich, koordinátor provozu Rekola v obou městech.

Rozdílný je také způsob vracení kola. Ve Frýdku-Místku zůstávají totiž Rekola u svého typického bezstanicového řešení. Růžové kolo budou moci uživatelé zamknout kdekoli ve vyznačené zóně v aplikaci.

“​V menším městě, jako je toto, by stanicový systém neplnil službu tak dobře. Jeho zavedení by navíc bylo zbytečně drahé a časově náročné. Hrozilo, že bychom kola nestihli dát do provozu ještě v letošním roce, čemuž jsme se chtěli vyvarovat. Cílem bylo, aby testovací provoz probíhal současně s tím v Ostravě,”​ pokračuje Fridrich.

Cena hodinové výpůjčky se již tradičně odráží od ceny jízdenky MHD. Za 60 minut na rekole uživatelé zaplatí pouhých 10 Kč. Při výpůjčce delší než hodina zaplatí 2,50 Kč za každých započatých 15 minut. Na rozdíl od Ostravy není prvních 15 minut zdarma.

Pro půjčení kola se stačí u Rekol zaregistrovat a zadat platební kartu, z které jsou výpůjčky hrazené. Růžová kola si lze následně jednoduše půjčit přes mobilní aplikaci Rekola, webovou aplikaci, přes Facebookového Messengera nebo za pomoci SMS. Kromě jednorázových jízd budou Rekola nabízet měsíční kupóny či zvýhodněný balíček jednorázových jízd.

Diskuze k článku