Proč Facebook nabízí zase miliardu za startup? A proč Snapchat odmítá?

Možná bublina, možná další úspěšný nákup. Podle Wall Street Journal nabízel Zuckerberg za rostoucí server miliardu dolarů stejně, jako před rokem za Instagram. Podle deníku ale šéf startupu Evan Spiegel nabídku Facebooku odmítl.

Podle některých odhadů má totiž v současné době hodnotu až 3,6 miliardy dolarů.  Není tak divu, že se znovu rozjely spekulace o tom, že tu máme zase novou  technologickou bublinu. Obrázky totiž frčí a Pinterest se další čtvrtmiliardovou investicí posunul na hodnotu 3,8 miliardy.

Uživatelé Snapchatu posílají 350 milionů obrázkových zpráv denně. To je pro Facebook lákavé. Zvlášť v době, kdy se komunikace pomalu mění na posílání obrázků. Pro srovnání, uživatelé Instagramu pošlou denně obrázků sedmkrát méně. Nová služba by mohla oslovit nové mladé uživatele a zároveň udržet i ty staré. Navíc Facebook sám už se o rozjezd podobné služby pokoušel, aplikace Poke ale zmizela stejně rychle, jako se objevila.

Facebook má také mocného konkurenta v podobě čínského internetového kolosu Tencent.  Ten už vlastní podobné aplikace jako QQ nebo WeChat se čtvrt milionem uživatelů. Ještě v červnu, kdy se hodnota Snapchatu vyšplhala na 800 milionů dolarů, Spiegel komentoval Tencent následujícími slovy: „Tencent je pro nás obrovským vzorem.“

Dokáže totiž vydělávat prodejem virtuálních samolepek a prémiového obsahu v rámci komunikačních systémů. A to by měla být cesta, kterou by se Snapchat chtěl vydat. Spiegel to totiž už několikrát naznačil.

Ani jedna ze stran možného obchodu situaci nekomentuje, ale něco se pravděpodobně děje. Jestli z toho bude bublina, to je ale ještě brzy odhadovat. Každopádně v Silicon Valley posilují všichni. Twitter letos za startupy utratil stovky milionů, i když hlavně proto, že chce posílit svou pozici před vstupem na burzu. Brutální nákupní horečku mají ale v Yahoo, kde Marissa Mayer za rok nakoupila startupy za miliardu a půl a v podstatě přebudovala celý portál.