Pražský startup PrintAxe zavádí last-minute model do tiskového byznysu

Stoprocentní pokrytí, sen všech operátorů, se kluci ze startupu PrintAxe snaží přenést do tiskového byznysu. Ne vždycky se totiž při tisku využije všechen papír. S novým systémem by tohle všechno odpadlo a vydělali by všichni – zákazníci i tiskárna. Model rychle, levně a kvalitně by tak už nemusel být pouhou frází.

„Princip je podobný jako u last minute letenek. Nasednete k ostatním, nejlépe na prázdné místo, na poslední chvíli a za mnohem výhodnějších podmínek,“ vysvětluje zakladatel startupu PrintAxe Jakub Chytil a dodává, že to v právě v tiskárenském byznysu příliš dobře nefunguje. Přitom se tím dá srazit cena o desítky procent.

„V tisku si prostě většinou objednáváte soukromé letadlo sami pro sebe místo toho, abyste letěli s ostatními,“ dodává Chytil a vysvětluje, že jde v podstatě o tržiště, kde tiskárny nabízejí volný prostor na poslední chvíli.

Snímek obrazovky 2013-08-29 v 12.36.35 (2)

Podobný model zatím umí nabídnout přibližně pětina těch nejprogresivnějších tuzemských tiskáren a navíc jen u speciálních zakázek. „My bychom chtěli tyto produkční triky nabídnout i těm konzervativnějším tiskárnám. Zákazníci se tak budou moci dávat dohromady širokou paletu zakázek,“ vysvětluje Chytil.

Hlava projektu, Jakub Chytil, sbírá už několik let zkušenosti mimo jiné v rodinné tiskárně. Čtyřčlenný tým zatím žije ze svých peněz a má globální ambice. „Český trh je jenom prostředek jak efektivně vyřešit provozní problémy a ladění před globálním trhem,“ vysvětluje Chytil.