Nová internetová generace se rychle formuje (Junior Internet)

Na konferenci se v panelové diskusi potkali Tomáš Čupr (Slevomat.cz) a Jan Barta (Elephant Orchestra). Barta vyhlásil „osobní válku“ Slevomatu a jeho pozici leadra na trhu slevových serverů – se svým týmem chce pomocí akvizic a vlastních produktů vystoupat rychle mezi leadry trhu. V posledním týdnu koupil agregátor SlevyDnes.cz.

Martin Kasa v panelové diskusi o budoucím vývoji místního trhu předpovídal rychlý zánik lokálních služeb a projektů, které nejsou silně navázány na lokální obsah. Podle Kasy není důvod, proč mají přežít místní projekty, které existují v zahraničí a pro které je barierou vstupu zejména jazyková lokalizace. Většina lokálních projektů bohužel skončí, globální je převálcují. I Seznam podle Kasy jednou prohraje.

Oldřich Neuberger, zakladatel Libimseti.cz, na konferenci vyzval mladé účastníky zejména k tvorbě firem a projektů, které budou poskytovat globální služby a neomezí se pouze na ČR. Oldřich před několika měsíci prodal Libimseti.cz a nyní se věnuje novému globálnímu startupu, který hledá nejkrásnější dívku internetu. Podobný pohled na věc měl i Vít Vrba z Webnode.com, kterým se v posledních třech letech podařilo získat 3 miliony uživatelů jejich aplikace pro tvorbu WWW stránek, zejména z USA, Brazílie a západní Evropy.

Co je zajímavého na konferenci mladých internetových tvůrců a internetových podnikatelů do 18ti let?

Junior Internet kolem sebe za 12 let své historie vytvořil širokou komunitu mladých lidí, kteří se postupně svou vlastní pílí a energií dostávají ke stále větším projektům, firmám a vytváří tak novou internetovou generaci do 30 let, která má šanci v budoucnu významně změnit rozložení sil na místním internetu. Původní otcové-zakladatelé se postupně se svými firmami stahují do pozadí.

Kolem Junior Internetu se řadu let pohybují taková jména jako Krcha, Barta, Řežáb, Šmehlík, Štrupl a další. Letošní setkání mladých internetových tvůrců a podnikatelů hostilo řadu internetových matadorů: Kasu, Neubergera, Rostocka-Poplara, Vrbu, Duroně a jiné.

Co duch a obsah Junior Internetu říká?

Stávající generace, mnohdy narozená po roce 1990, není ovlivněna minulým režimem, mobilní telefon je pro tyto lidi podobně přirozená věc jako voda a elektřina, internet není technologická novinka posledních let, ale základní pracovní a komunikační nástroj, na kterém chtějí tito lidé prorazit.

Ze soutěžních projektů, které letošní ročník konference přinesl, je vhodné vypíchnout práci Vu Nama, 17ti letého grafika, a o rok staršího grafika Aleše Nešetřila, který představil nový design Vodafonu s komentářem „stávající design Vodafone.cz je nepřehledný a nepoužitelný, rozhodl jsem se nakreslit lepší a použitelnou variantu“.

Webový design z dílny Vu Nama

Stránky Vodafonu předělané Alešem Nešetřilem

I samotnou konferenci organizují mladí lidé do 18ti let. „Jsem moc rád, že každý rok objevíme nové mladé talenty, kteří tvoří weby, grafiku, píšou texty a obecně se nebojí samostatné tvůrčí práce. Věřím, že z letošního ročníku vznikne několik hvězd, o kterých uslyšíme zejména v budoucnu,“ zhodnotil konferenci její organizátor Kamil Zeman.

 

Autor: Zdeněk Cendra, zakladatel jednoho ze sponzorů Junior Internetu SuperHosting.cz, zakladatel Bijk.com a sám jeden z vítězů minulých ročníků konference.