Nová česká kniha o tvorbě webů (nejen) pro startupisty je zdarma online

Volně dostupná a šiřitelná kniha se jmenuje Webová režie: Základy koncepčního myšlení u online projektů.  S jejím autorem, kterým je Michal Hudeček, jste se u nás již mohli několikrát seznámit skrze projekt IdeasWatch, jeho články o crowdfundingu nebo účast v některých startupech.

„Na rozdíl od filmu se týmové role u web designu stále ještě formují. Poměrně nedávné vytvoření pozice tzv. UX designéra je dobrý krok vpřed, avšak ten nemá vzdělání ani pravomoci zasahovat do konceptu a obchodní logiky. Stále zde chybí role režiséra, který by reakce publika řešil na základní, koncepční úrovni. Weby se tedy většinou tvoří bez konkrétní vize nebo je v lepším případě vize realizována pouze intuitivně,“ píše se v úvodu knihy. Za úspěšnými weby podle Hudečka vždy stojí člověk s režijními schopnostmi, avšak role webového režiséra nebyla dosud pojmenována.

Na přibližně 80 svižných stránkách se lze srozumitelně a na konkrétních případech dozvědět, jak by měl člověk k tvorbě webu myšlenkově přistupovat a podle čeho by se měla vytvářet jeho struktura.

„Před více než dvanácti lety jsem začínal jako web designér na volné noze. Za tu dobu jsem se podílel na tvorbě více než stovky webů. Přes práci grafika, kodéra, programátora i online marketéra jsem se dostal až k dnešnímu promýšlení samotných konceptů webů. Dal jsem proto dohromady mé zkušenosti a pracovní materiály ze startupů, klientského webdesignu i crowdsourcingových projektů za posledních dvanáct let a sepsal tento praktický návod, jak k webu přistupovat opravdu koncepčně. Jste-li podnikatelé, investoři, marketéři, designéři či jiní internetoví nadšenci, kteří by rádi řídili své internetové projekty s režisérským nadhledem, je tato kniha určena právě pro Vás,“ říká Hudeček.

 

Diskuze k článku