Nejzajímavější startupy z prvního dne The Next Web

Stejně jako v minulém roce, i letos  jsme vyrazili na amsterodamskou konferenci The Next Web. Loni jsme odtud přivezli přehled zajímavých prezentací i nejzajímavějších startupů a ani tentokrát tomu nebude jinak. Které týmy nás nejvíce zaujaly první den?

Swipe

Tenhle nápad pocházející z Osla je, jak už to tak u těch dobrých bývá, jednoduchý a účinný. Pokud máte prezentovat na konferenci nebo jiné akci, můžete svou prezentaci připravit přes tuto službu a výsledkem bude mimo jiné link, který můžete dát všem účastníkům na místě i divákům u monitorů. V jakémkoliv zařízení si ji pak mohou společně s vámi prohlížet a jedním prstem posouvat slidy třeba na telefonu nebo tabletu.

Sami si to můžete vyzkoušet na příkladu swipe.to/tnw (jen si budete muset představovat, že prezentace právě probíhá). Velkou výhodou, jak sami uvidíte, je možnost napojit webovou prezentaci na sociální sítě a obohatit ji dalšími interaktivními prvky – třeba rozcestníkem na konci pro různé skupiny diváků, okamžitý sběr zpětné vazby a podobně. Projekt vznikl ve volném čase během několika měsíců a na The Next Web se stal jedním z dílčích vítězů startupové bitvy, oficiální spuštění přijde 15. května.

Nutrino

Aplikace fungující jako osobní výživový poradce nás zaujala do značné míry proto, že je velice podobná projektu FoodGraph z brněnského StarCube, který se prezentoval i ve finále letošního Imagine Cupu. Jen už o značný kus dotaženější. Kromě toho, že vám sama sestaví zdravý jídelníček podle hlavních zásad zdravého stravování, je napojena také na restaurace či online obchody, takže si přes ni můžete doporučené jídlo rovnou nakoupit (přesně to byl jeden z návrhů poroty Imagine Cupu pro FoodGraph).

Nutrino se tak nemusí spoléhat pouze na monetizaci skrze platby od uživatelů. Podobně jako FoodGraph nabízí možnost přizpůsobit během pár minut jídelníček vlastním chutím a přidává navíc nejrůznější statistiky či možnost plnit osobní cíle. A hlavně má zajímavou prezentaci a umí zaujmout. „Největším zabijákem dnešní doby je jídlo!“

Infogr.am

Stále populárnější litevská služba si také odnesla jedno z dílčích vítězství. Infogr.am umožňuje komukoliv snadno a rychle vytvořit pohlednou infografiku, což určitě ocení nejen blogeři a internetová média. Své uživatele získává zcela organicky a bez jediného centu do reklamy už jich má přes 300 tisíc. Ostatně sami ji už pár měsíců doporučujeme každému, kdo něco takového hledá.

Metu 200 tisíc vytvořených infografik se podařilo překonat už loni v říjnu, pouhé dva měsíce po dosažení hranice 100 tisíc. Do konce roku jich bylo celkem 330 tisíc a dnes už je to opět více než dvojnásobek. Autoři služby si dokonce nechali slovo „infogram“ ochránit v USA i Evropě a zejména v angličtině se podle nich stává ekvivalentem pro infografiku.

Hubskip

Jedna ze služeb, jejíž logo nás zaujalo u všudypřítomných stánků (a budeme poctivě objevovat další). Sama se sice i podle přiloženého videa prezentuje spíš jako komplexnější rádce pro hledání dovolené, užitečná je ale i díky jedné konkrétní funkci. Když si s předstihem vyberete a objednáte letenku, zaplatíte a Hubskip začne sledovat další pohyby její ceny. Ta prochází pravidelnými výkyvy oběma směry, a v případě, že se objeví nižší, služba ji automaticky koupí. Jakmile tak učiní, ušetřené peníze vám pošle zpátky na účet (a něco málo si nechá).

Na základě dlouhodobého sledování dat je služba údajně schopna předvídat vývoj cen letenek s přesností na 80 procent, takže ví, kdy se vyplatí letenku koupit a kdy už se na další pokles sázet nedá. Díky svému byznys modelu také k ceně nepřidává žádné další poplatky a z průměrné ceny zaoceánského letu (asi 1200 dolarů) dokáže ušetřit asi 15 procent. S ohledem na minimální úsporu nicméně neřeší nabídky nízkonákladových aerolinek.

Nine Connections, MailJet a další

Do aktuálně poměrně žhavé debaty o přebírání obsahu (i díky konci Google Readeru) zajímavým způsobem vstupuje Nine Connections, i když pro nás spíš z pohledu kuriozity. Jeho rozhraní vám (za minimálně 30 eur měsíčně) nabídne dva streamy příspěvků – v jednom vidíte, jaké zprávy jsou v určité komunitě aktuálně hodně sdílené, ve druhém pak ty, které zatím naopak nikdo nesdílel. Vy se tak můžete díky tomuto „simulátoru sociálních sítí“ stát ultimátním šiřitelem a objevitelem cizího obsahu a zkusit na tom něco trhnout. No, na celé věci nás popravdě asi nejvíc zaujal nástup v kostýmu Stiga.

Jinak jsme si příjemně popovídali se zástupci české firmy Moravia, která zajišťuje profesionální lokalizaci software pro giganty jako Adobe či Microsoft, ale jelikož má přes 500 zaměstnanců a funguje od roku 1990, za startup ji rozhodně označit nemůžeme. Sympatický MailJet zase dokázal získat za dva roky 90 tisíc zákazníků pro svou službu, která se firmám především v B2B oblasti stará o to, že jejich e-maily vždy dorazí do cíle okamžitě a nikdy neskončí ve spamu.

Výhledově by mohlo za pozornost stát i Sush.io, které malým firmám skládá dohromady všechna finanční data z SaaS služeb, které už využívají, a pomůže jim tak částečně nahradit obvykle chybějící pozici CFO. A našlo by se i pár dalších, ale o tom zase příště…