Největší databáze investic WhoGotFunded.com je online

O chystané službě jsme poprvé psali v březnu, od té doby ale ušla velký kus cesty a její první verze je nyní k dispozici každému, kdo se zaregistruje (hezky postaru, výjimečně nepodporuje Facebook Connect). Za pohlednou stránkou WhoGotFunded.com stojí několik analytických nástrojů, které prohledávají Twitter, zpravodajské servery a blogy či americký SEC, a na základě prověření dvou milionů článků denně dávají dohromady všechny dostupné údaje o ohlášených investicích.

Analýzu po stránce statistické, obsahové i sémantické zajišťují nástroje od společnosti Digimind, která službu s pomocí kolegů z Daedalus vytvořila. Po minutách aktualizovaný výpis investic lze prohlížet buď jako celek, nebo podle jednotlivých odvětví, států a velikosti investice. Služba také umožňuje nechat si posílat e-mailem upozornění na vybrané obchody podle stanovených oblastí zájmu a klíčových slov. Od letošního února do dneška roboti WhoGotFunded.com zachytili 13 tisíc investic v celkové výši 135 miliard amerických dolarů.

Podle tvůrců projektu by něco podobného ještě před dvěma lety nebylo reálné. Se současnými možnostmi v oblasti získávání obrovských objemů dat a jejich analýzy, a také díky rozmachu mikroblogování, však má být zajištěna dostatečná kvantita i kvalita obsahu.

Digimind v tuto chvíli pilně sbírá zpětnou vazbu od uživatelů, nechává hlasovat o dalších žádaných funkcích a v dohledné době slibuje další zajímavá rozšíření. Sám službu popisuje následovně: „Whogotfunded.com je komplexní webová stránka sledující veškeré dění kolem venture kapitálu v každém odvětví a regionu světa. Každou minutu je ve skutečném čase doplňována o všechny nejnovější informace o nadějných startupech, venture kapitálových firmách a transakcích rizikového kapitálu.“

Služba také obsahuje databázi tisíců firem a investičních společností, možnosti jejího využití jsou nicméně zatím teprve v zárodku. Hlavně kvůli chybějícímu vyhledávání, které je ale údajně na čelních místech seznamu chystaných vylepšení.

V reakci naše dotazy společnost prozradila také to, že kromě jiného se v nejbližší době dočkáme možnosti zobrazovat jen takzvané „hot deals“. Tuto nálepku bude systém automaticky udělovat diskutovaným startupům s vysokým potenciálem a také zavedeným a respektovaným firmám, které se dlouhodobě těší pozornosti médií. Pod každým záznamem navíc brzy kromě komentářů přibude formulář, skrze nějž budou moci firmy posílat doplňující či zpřesňující informace ke konkrétní investici.

„Naší hlavní činností je monitoring, získávání a analýza velkých objemů nestrukturovaných dat pro naše klienty, takže tento projekt zapadá do širších aktivit Digimind. Původně jsme byli osloveni klientem, který měl zájem o poskytování marketingových služeb nově zafinancovaným společnostem. Jakmile se zrodil nápad na tuto stránku, věděli jsme, že by pomohla širokému spektru lidí. Je to také skvělá příležitost jak ukázat, co dokážeme,“ řekl Paul Vivant, CEO Digimind.