Mezi nejrychleji rostoucími firmami v Evropě i Africe jsou české Kiwi.com a Prusa Research

V říjnu sklidily české firmy Kiwi.com a Prusa Research úspěch v žebříčku Deloitte Technology Fast 50, který měří nejrychleji rostoucí firmy ve střední Evropě. Nyní však Deloitte vyhlásil výsledky také pro celý region EMEA, kde se opět obě zmíněné firmy dostaly do první desítky.

V překladu to znamená, že Kiwi.com a Prusa Research patří mezi nejrychleji rostoucí firmy nejen ve Střední Evropě, ale také v celém regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky. Na pařížském vyhlašování žebříčku Technology Fast 500 EMEA převzalo Kiwi.com ocenění za 7. místo. Výrobce 3D tiskáren z Prusa Research skončil o dvě příčky níže.

Obě české firmy rostly v letech 2013 až 2016 zhruba o sedm tisíc procent, ale v porovnání s vítěznou firmou Deliveroo z Velké Británie to je ještě málo. Tato objednávková a donášková služba vykázala úctyhodný růst o 107 117 %. Na druhém místě skončil německý módní obchod Lesara (71 981 %) a třetí islandský průvodce Guide to Iceland (30 314 %).

Chystá se exit?

Z českých firem se ve druhé stovce objevila vývojářská firma STRV (693 %) a internetová prodejna ZOOT (820 %). Čtvrtou stovku pak uzavřela softwarová firma IDEA RS (300 %).

Nejnovější vydání žebříčku jen podtrhuje, jak závratnou rychlostí neustále roste český vyhledávač letenek Kiwi.com. Od roku 2012, kdy vznikl ještě jako Skypicker.com, vyrostl do současné podoby se 1 400 zaměstnanci a odhadovaným obratem za letošní rok ve výši až 20 miliard korun. Podle Hospodářských novin by ale už v příštím roce mohlo dojít k prodeji firmy.

Zájemců o populární vyhledávač letenek prý mají firmy z celého světa a cena by se mohla vyšplhat klidně přes 10 miliard korun. Podle zakladatele a hlavní tváře Kiwi.com Olivera Dlouhého je ale něco takového předčasné řešit, jak prozradil pro Českou televizi. Očekává se, že by si minimálně právě Dlouhý v případě prodeje firmy podíl ve firmě udržel.

Diskuze k článku