Najděte kontakty v jakékoli firmě díky WhoWorks.At

Pro mnoho uživatelů LinkedIn to možná bude první okamžik, kdy profesionální sociální síť a její zatím stále nevyužitý potenciál uplatní i jinak než jen k potvrzování žádostí svých známých. Po nainstalování rozšíření WhoWorks.At do prohlížeče totiž budete moci kliknutím na nenápadnou ikonku kdykoli okamžitě zjistit, jací lidé z LinkedIn jsou spojení s webem, na který se zrovna díváte. WhoWorks.At vyhledá kontakty první, druhé i třetí úrovně, takže se zdaleka neomezuje jen na lidi, které už dobře znáte.

Kromě základního přehledu všech dostupných kontaktů je možné prohlížení zúžit jen na nedávno přijaté zaměstnance nebo se podívat na povýšení a změny v pracovních pozicích. Tvůrci aplikace přitom ke zjišťování výsledků nepoužívají veřejnou vyhledávací API samotného LinkedIn (protože neexistuje), ale zručně využívají hledání v LinkedIn, které samo dokončuje názvy zadávaných společností.

V tuto chvíli ještě aplikace není veřejně dostupná, díky serveru TechCrunch ale můžete zkusit štěstí přes tento odkaz, který funguje jako automatická pozvánka pro prvních 250 uživatelů. Pokud už se nevejdete, stačí požádat klasickou cestou bez tlačenky a počkat si na pozvání. Pokud po úspěšné registraci budete povědomí o aplikaci dál šířit přes svůj vlastní kód, můžete od tvůrců dostat jedno pivo (za 10 referralů, ovšem musíte si pro něj do New Yorku) nebo poukázky do Amazonu za 25, 50 nebo 100 dolarů (co odkaz, to dolar).

Nutno poznamenat, že zatím musíte mít pro správné fungování aplikace Chrome, další prohlížeče by snad měly přibýt v dohledné době. Navíc plány tvůrců z 48hourapps nekončí jen u LinkedIn a mluví například o začlenění informací z neméně zajímavé služby Rapportive, která funguje jako rozšíření pro Gmail a také zajišťuje sběr informací o vašich kontaktech. Kromě širší lidské databáze by to znamenalo napojení na nejrůznější funkcionality Googlu, například tvorbu poznámek, propojení s e-mailem a další. A co víc, údajně je v plánu také propojení s Facebookem, byť zatím jde spíš o příslib do vzdálenější budoucnosti a bude údajně záviset na feedbacku prvních uživatelů.

Každopádně si dokážeme představit celou řadu možných využití, ať už v novinařině, personalistice, marketingu, získávání referencí nebo prostě jen hledání někoho schopného na určitou práci, ke komu zároveň máme z hlediska sociálních vazeb relativně blízko. Co myslíte vy?

Via TC