Mutumutu kryje zákazníky na víc než miliardu. Teď se mu mají otevřít dveře nejen do Evropy

Životní pojištění Mutumutu stavějící na mobilní aplikaci vyhrálo první cenu v evropské soutěži Insurtech Europe. To mu má zajistit propojení s renomovanými firmami či investory. Startup, který odměňuje lidi za to, že se o sebe starají, se daří i podle čísel: aktuálně kryje zákazníky už na víc než miliardu korun.

Mutumutu si během Insurtech Europe prošlo čtyřměsíčním mentoringem světových expertů na online pojištění. „Nemůžeme se dočkat, až začne působit i na evropském trhu, a posune tak celé pojišťovnictví zpátky k jeho kořenům,“ uvedla programová ředitelka insurtechové sekce soutěže Xenia Poppe. Soutěž jako taková nenabízí žádnou finanční odměnu, tou má být právě propojení s odborníky. „Vítězství v programu nám otevřelo dveře na další trhy nejen v Evropě,“ věří Jindřich Lenz, CEO a zakladatel Mutumutu.

Výhodou může být i to, že Insurtech Europe podporuje platforma Plug and Play, která v minulosti investovala například do webového úložiště Dropbox nebo do aplikace Soundhound. Má centrály v Silicon Valley má pobočky v Pekingu, Mnichově, New Yorku, Singapuru a Tokiu. Samotná soutěž zase stojí na odbornosti zástupců ze zvučných jmen pojišťoven: třeba Allianz, Irish Life nebo zajišťoven Munich Re a Swiss Re.

Teď na soutěži mezi finálních osmnáct startupů patřil třeba DynaRisk, první mezinárodní kyberbezpečnostní bodový systém, společnost Fjuul, díky níž mohou pojišťovny dávat dohromady nabídky konkrétním pacientům, protože v reálném čase sbírá jejich data, nebo aplikace HealthyHealth, která zase data používá k identifikaci a prevenci zdravotních rizik.

České Mutumutu je zatím největší vlastní investicí společnosti Creative Dock. Pojištění nabízí v úzké spolupráci s Komerční pojišťovnou. Rozsah krytí, které u zákazníků pokrývá, mu díky tomu rostl rychle: za první dva dny to bylo 100 milionů korun a téměř 800 požadavků na nové smlouvy. Vzniklo před necelým rokem.

Jindřich Lenz

Jeho ambicí je změnit trh pojišťovnictví, podle Jindřicha Lenze je však těžké přesvědčit obor o digitalizaci. Největší změna pojišťovnictví však nemá spočívat jen v tom, že bude pro lidi dostupné v aplikaci na mobilu. Ale v propojení chytrých technologií a pobídek lidí. Klientům pomocí mobilní aplikace vrací až 30 % z pojistného za to, že nekouří, sportují a chodí na pravidelné zdravotní prohlídky.

Diskuze k článku