MonkeyData získali stovky tisíc dolarů, začnou budovat tým v cizině a na podzim to v ní rozjedou

Startup MonkeyData poskytující e-shopům analýzy, které jim zajistí kontrolu nad byznysem do deseti minut, získal slibnou investici. „Vyšší stovky tisíc dolarů“ do něj vložila společnost Solotron Vladimíra Schmalze. Díky tomu získal v MonkeyData 15procentní podíl.

Peníze firma využije na rozvoj produktu, marketingu a zahraniční expanze. V hledáčku má polský, anglický a německý trh, dostat se tam chce ještě letos na podzim. “O investici do naší firmy mělo zájem více subjektů. S Vladimírem jsme se shodli v naší vizi a naše jednání probíhalo rychle a věcně. Kromě kapitálu vidíme velkou přidanou hodnotu ve zkušenostech, které nám mohou pomoct při zahraniční expanzi a budování společnosti,” popisuje Jan Laštůvka, CEO a spoluzakladatel MonkeyData. Zkušenosti nového investora mají pomoct s budováním týmu v zahraničí a navázáním kontaktu se strategickými zahraničními partnery.

Schmalz v minulosti vedl mimo jiné úsek fúzí a zahraničních aktivit v ČEZu. Teď investuje do internetových startupů. Nebude pomáhat se vstupem na zahraniční trhy poprvé. Jen před pár týdny vstoupil do projektu Natočvideo, což je firma, která byla dodavatelem videí pro Divácké zprávy Primy. V poslední době ale Schmalz investoval třeba i do Energomonitoru.

“Můj zájem pramenil z toho, že MonkeyData nenabízí něco, co je jenom na papíře, popř. v něčích hlavách, ale reálnou službu, která již generuje tržby a rozvíjí se podle potřeb zákazníků. Navíc za ní stojí silný tým a zakladatelé, kteří mají globální ambice.” dodává Vladimír Schmalz.

monkeydata aplikace

MonkeyData fungují 10 měsíců, za tu dobu už si je našlo na 900 e-shopů. Jejich počet podle spoluzakladatele projektu Jana Laštůvky roste o stovky měsíčně. Nedávno zaujali v CzechEkoSystemu, tedy na události, která má za cíl právě propojit startupové podnikatele s potenciálními investory. Aktuálně firma dokončuje novou verzi aplikace a na konci července se chystá na startupovou konferenci Rise v Hong Kongu. V Česku se s nimi můžete potkat třeba na Venture Days.

MonkeyData vyvíjí analytický nástroj pro e-shopy, který automaticky stahuje a analyzuje data ze všech zdrojů, které e-shopy používají ke svému podnikání. Nejdůležitější čísla dává do jednoho dashboardu. Takže můžete přehledně koukat třeba na data z Heuréky, Skliku, Facebooku i Shoptetu.

Diskuze k článku