Miton a Credo investovali 3 miliony dolarů do polského startupu Displate

Investiční skupina Miton a český VC fond Credo Ventures ve čtvrtek oznámili investici do polského startupu Displate. Miton se na ní podílel částkou dvou milionů dolarů, Credo přidalo další milion, přičemž do firmy investoval dva miliony dolarů již loni.

„Home decor, marketplace, Direct2Consumer, vlastní výroba s unikátní technologií. Polský Displate ve svém business modelu kombinuje všechny tyto prvky a k tomu přidává globální působnost. Na letošních plánových 20 mil. dolarů tržeb budou mít největší podíl zákazníci z USA. To všechno jsou důvody, proč jsme se do Displate rozhodli investovat,“ uvedl Miton k investici.

Jak dále vysvětluje, Displate je výrobce kovových „plakátů“, tzv. displatů. Unitání by měly být ve dvou ohledech – tenhle polský startup založen v roce 2013 si je sám vyrábí použitím několika vlastních patentů a na zeď se upevňují díky speciálním magnetům.

Spoluzakladatelé Displate. Jacek Świgost, Karol Banaszkiewicz a Edward Ruszczyc

Zároveň jde o originální designy, které na marketplace umisťují nezávislí umělci z celého světa. Zákazník si vybere design a Displate se postará o výrobu dekorace a doručení, umělci pak vyplatí provizi. Dalším zdrojem designů jsou licence od takových jmen jako Marvel nebo Star Wars.

Displate plánuje letos utržit 20 milionů dolarů. Svoje práce zde nabízí 7 200 nezávislých umělců z 86 zemí, celkově si zákazníci mohou vybírat z 135 000 designů. Největší podíl na tržbách mají zákazníci z USA.

„Naše investice tak jde do už zavedené firmy s tržbami v řádech stovek miliónů korun, s globální působností a vedené seniorním týmem ze zahraničí, konkrétně z Varšavy. Jde současně o naši další investici do „nakupování očima“. Věříme, že Displate můžeme pomoci nejen finančně, ale také díky know-how a synergiím v rámci našeho portfolia,“ doplnil Miton.

Diskuze k článku