Meebo Community IM šokuje: 90 miliónů uživatelů, 40 milionů od srpna

Služba byla spuštěna 17. července 2008. Od té doby procházela pozvolným růstem, na asi 50 milionů uživatelů v srpnu 2009. Od té doby se však stalo něco nečekaného, počet měsíčních uživatelů se téměř zdvojnásobil na současných více než 90 milionů.

To ve skutečnosti neznamená, že chat používá tolik lidí. Počítá se totiž každý návštěvník partnerských stránek. To ale nevadí, protože reklamy, které jsou distribuované přes Meebo IM vidí i uživatelé, kteří se nezalogují, a reklamy mají v průměru více než 1% CTR.

Proč takový skok?

Co způsobilo v posledních měsících takový úspěch? Daniel Bernstein, ředitel obchodního rozvoje Meebo, má zato, že jsou tu tři důvody. Zaprvé se výrazně zvýšil počet stránek, které Meebo Community IM využívají. Za druhé byla koncem srpna uvedena nová funkce „drag-and-drop“, která umožňuje uživatelům Meebo sdílet obsah či adresu navštívené stránky jednoduchým zakliknutím a přenesením vybraného obsahu do chatovacího řádku. Tímto zjednodušením sdílení dochází totiž nepřímo ke zvýšení návštěvnosti. Za třetí, dříve se chat objevoval spíše na komunitních webech, kde bylo k jeho využití potřeba se zalogovat. V poslední době jde ale i o jiné typy stránek, kde žádné takové omezení není, a uživatel může využívat chat i bez logování.

Od zavedení Community IM vykazuje Meebo zisk

Do spuštění chatu Meebo nevykazovalo de facto žádné vlastní příjmy, což se od půlky roku 2008 razantně změnilo. Přestože přesnou výši tržeb drží firma v tajnosti, podělila se s veřejností o informaci, že v roce 2009 očekává jejich zdesetinásobení oproti předchozímu roku, z velké části i díky úspěchu Community IM. Dalšími faktory na cestě k úspěchu pak je podle COO Martina Greena budování spolupráce s velkými značkami, které se stávají častými zákazníky, a překvapivě i fakt, že jsou na trhu zase o rok déle.