Mana uspěla s novými produkty. Prodala 1,5 milionu porcí, tržby vzrostly o čtvrtinu

Zakladatel českého startupu Heaven Labs Jakub Krejčík si dal za cíl každý rok vyvinout novou a vylepšenou verzi svého nutričně kompletního jídla Mana. Letos se to 35letému vizionáři povedlo už podruhé. Poté, co jeho potravinářská firma představila na začátku roku první ochucené verze drinků, přišla nyní na trh i se stejnými příchutěmi ve verzi prášku, který se smíchává s vodou. U obou produktů se firma rozhodla pro neotřelé pojmenování svých příchutí, název čokoláda nebo jahoda byste na obalu hledali marně.

Neobvyklé názvy Dream, Love a Sunlight se osvědčily, obliba této alternativní stravy nadále roste nejen v Česku, ale i v zahraničí, kam míří už polovina všech prodejů. Od uvedení ochucených novinek vzrostly firmě v uplynulých měsících prodeje o dvacet pět procent. Za tu dobu prodal Krejčíkův startup více než milion a půl porcí Many ve formě prášku či drinku.

„Chtěli jsme, aby chuť nebyla pouze o textu a obrázku na lahvi, tak jak to bývá u jiných značek, ale aby byla o zážitku. V dané příchuti si každý může najít to své. Pojmenování může být pouze jemným návodem, k čemu by se měla chuť blížit. Ostatně pro každého může chutnat taková láska jinak. Nehledě na to, že třeba název jahoda je nuda,“ říká o nových příchutích Krejčík.

Jakub Krejčík, zakladatel Heaven Labs

Na vývoji nových příchutích strávil se svým vývojovým oddělením a týmem biochemiků celý rok 2018, nejnovější ochucené prášky ladili až do března. Dali jsme si obrovský pozor na to, aby byly nové příchutě naprostá bomba hned ze začátku, od své první generace. Provedli jsme stovky vývojových iterací, než jsme byli spokojeni.“

Revoluční novinka ještě letos

Krejčík Heaven Labs zakládal v roce 2014 jen s manželkou a dvěma přáteli, bez většího kapitálu nebo investorů. Díky stále rostoucí pravidelné komunitě uživatelů a neustálému vývoji produktu se postupně vypracoval v jednoho z největších evropských výrobců funkční stravy. Vloni se Mana, která do té doby byla dostupná jen u internetových prodejců, začala nejprve prodávat v prvních kamenných prodejnách, hypermarketech Globus a trafikách Realy. A skutečná expanze do kamenných prodejen přišla letos.

Z původně alternativního jídla pro pár tisíc uživatelů se stala běžně dostupná značka s globálním potenciálem. Jen v Česku je toto nutričně vyvážené jídlo dostupné už ve více než 750 prodejnách, například v Albertu, Tescu či Bille, ale také v drogeriích Rossmann či DM nebo třeba na čerpacích stanicích Shell, OMV a Benzina. Počet prodejen přitom průběžně narůstá. „Do konce roku by Mana měla být minimálně na tisíci místech,“ dodává Krejčík.

Podobně rychle se český výrobek rozrůstá v zahraničí. Na začátku loňského roku startup otevřel svou první zahraniční pobočku v Německu, ze které přes svůj eshop obsluhuje Německo, Rakousko i Švýcarsko. Letos v létě připravuje vstup s lokalizovanou produkcí na britský a americký trh.

Startup z Uhříněvsi u Prahy připravuje pro tento rok ještě jednu revoluční novinku, zcela novou Manu. Konkrétnější ale být zatím nechce. „Chceme neustále posouvat náš produkt o kus dál, k čemuž využíváme klinických studií a analýz, také u nás pracuje stále více chemiků a biologů. A věřím, že naše budoucí novinka sklidí obrovský úspěch. Moc se těšíme, až to budeme moci oznámit,“ napíná Krejčík.

Diskuze k článku