Liftago získalo dalších andělských 8 milionů. Letos se rozhodne

Ondřej Krátký už s projektem Liftago pitchoval kde se dalo. Kromě tuzemských akcí i na listopadovém Pioneer Festivalu ve Vídni nebo třeba na Pitch marathonu v Berlíně. Nasazení se začíná vyplácet. „Díky rozhovorům s investory investorům máme dostupné srovnání s Uber a MyTaxi, jedněma z nejsilnějších globálních hráčů a srovnání trakce a byznys modelů je více než lichotivé – proto se soustředíme na čísla, abychom potvrdili očekávání,“ vysvětluje Krátký.

Poslední investorskou lekci získal startup na prosincovém GoGlobal BootCampu v Brně. “Odnesli jsme si hodně praktických tipů. Jeden z mentorů nám navíc sám nabídl extra mentoring večer u piva. Doporučil nám také, že bychom si mohli říci o třikrát vyšší venture kapitál, než který jsem na rok 2014 naznačovali,“ popisuje dění na třídenní akci.

Samotný startup ještě nevydělává, ale od investorů má v kasičce přes dvacet milionů korun. Do pár týdnů ale chtějí zpoplatnit své služby řidičům. „Černá čísla nečekáme ani letos, protože jakmile získáme pevnou půdu pod nohama v Česku, tak budeme investovat do zahraniční expanze,“ dodává Krátků.

Chceme konec cenové války

Liftago, aplikace umožňující vybrat si taxikáře podle toho, jakou má pověst, za kolik jezdí nebo jak je zrovna daleko, už se propojuje s prvním velkým dispečinkem. „Sedop se s námi chce podílet na ukončení taxikářské cenové války. Momentálně máme rozjednané další dvě větší firmy,“ tvrdí Krátký s tím, že Sedop už proškolil kolem padesáti svých řidičů a začínají se propojovat i technologicky. Probíhaly i námluvy s s Radimem Jančurou, který buduje největší taxikářskou flotilu v Praze pod značkou Tick Tak. To ale zatím nedopadlo.

Za Liftagem stojí kromě Krátkého ještě šéf projektu Juraj Atlas a hlavně zakladatel Martin Hausenblas – ústecký selfmademan, který vydělal a vydělává peníze především obchodováním s asijským textilem.  Naposledy to byly obrovské dodávky reklamního textilu z Číny. Pokud by tak s Liftagem uspěl, byl by to jeho první velký zářez ve světě IT.

Booking.com pro auťáky

Liftago chce být v podstatě něco jako Booking.com, ale zaměřené na taxislužby. Do získávání nových řidičů zapojují i samotné taxikáře.

Taxikářských rekrutérů po Praze dnes jezdí kolem třicítky, ale během ledna by se jejich počet měl víc než zdvojnásobit.  Stejně tak rychle roste počet zákazníků. „Z pilotního provozu, kdy jsme dosahovali 5 až 10 zakázek denně, jsme přešli v prosinci do ostrého režimu. Počet objednávek stoupl zhruba na trojnásobek,“ dodává Krátký.

Tuzemská taxikářská scéna je malá a velmi nejednotná. Pověst českých taxikářů navíc přesahuje nejen hranice hlavního města, ale i samotné republiky. Možná i proto se globální služby zatím Česku vyhýbají. Poslední události kolem taxikářských turbotlačítek nutnost změny ještě urychlují. Úřady ale většinou žádný problém nevidí.

Chceme konec cenové války

Novinky se ale dějou i na globální scéně. Populárnímu Uberu jde po krku konkurenční startup Lyft. Podobně jako vůdce scény už zavedl prime time, tedy systém, který v případě obsazení všech taxikářů automaticky zvyšuje cenu dalšího odvozu. U Uberu se cena hýbe následujícím způsobem.

uber_nye_besttimestoride_blog_white

Pro zákazníky nic příjemného, ale pro řidiče Lyftu příjemný zdroj peněz. Narozdíl od Uberu totiž Lyft nechává příplatky právě svým taxikářům.